wersja mobilna
Online: 453 Niedziela, 2017.10.22

Biznes

Rohde & Schwarz ma 75 lat

piątek, 28 listopada 2008 01:00

Z okazji 75 lecia powstania firmy Rohde & Schwarz, 24 września w Londynie odbyła się konferencja prasowa podsumowująca dokonania i rozwój firmy na przestrzeni lat. Zarząd poinformował również o strategii rozwoju firmy.

Firma Rohde & Schwarz to światowy lider dostarczający urządzeń dla rynku testów i pomiarów EMC. Dostarcza również wysokiej klasy sprzęt pomiarowy w.cz. dla przemysłu lotniczego, obronnego, radia i telewizji. Specjalnością firmy jest też radiolokacja, radiokomunikacja oraz systemy szyfrowania i ochrony danych. Doświadczenie, prowadzenie własnych badań i prac konstrukcyjnych powoduje, że firma ma znaczący wkład w rozwój technologii w elektronice i telekomunikacji światowej. Firmę Rohde & Schwarz założyli dr Lothar Rohde oraz dr Herman Schwarz jako biuro konstrukcyjno-produkcyjne w zakresie precyzyjnego, laboratoryjnego sprzętu pomiarowego.
Wysoka jakość produkowanych przyrządów oraz nowatorskie rozwiązania konstrukcyjne przyniosły firmie znakomite wyniki oraz wypracowały pozycję jednego z najlepszych producentów aparatury kontrolno-pomiarowej. Wypracowana marka znana jest na całym świecie. W Polsce firma Rohde & Schwarz pojawiła się już latach 1938–39. Po wojnie za dostawy odpowiedzialne były centrale handlu zagranicznego, a od roku 1993 działa przedstawicielstwo w Warszawie, podlegające oddziałowi w Austrii. Aktualnie firma ma biura i przedstawicielstwa w ponad 70 krajach, zatrudniając około 7200 osób na całym świecie. W ostatnich latach otwarto przedstawicielstwa w Rosji, Turcji i Grecji. Stopniowy wzrost zatrudnienia pociągnął za sobą efektywny wzrost zysków. Jak podał Roland Steff en – wiceprezes generalny, obrót firmy w latach 2006–2007 przekroczył 1,4 mld euro, a udział eksportu w sprzedaży przekracza 80%. Ponad 14% dochodów wydawane jest na badania i rozwój.

Strategia rozwoju

Przedstawiciele zarządu, przedstawiając strategię rozwoju na przyszłe lata podkreślali, jak ważne było i będzie utrzymanie wysokiej jakości urządzeń. Biorąc pod uwagę specjalne wymagania odbiorców, których praca wymaga wysokiej odpowiedzialności i dokładności, takich jak wojsko czy telekomunikacja, firma produkuje swoje produkty we własnych fabrykach w Memmingen, Teisnach w Niemczech oraz Vimperk w Czechach. Zdając sobie sprawę, że wraz z dostarczaną jakością ceny urządzeń nie należą do najniższej półki, postanowiono rozwijać portfolio urządzeń w kierunku tańszych produktów przeznaczonych dla półprofesjonalnego rynku. R & S chce również zachować istniejący zakres oferty, dodając unowocześnienia i nadążając za zmieniającą się i rozwijającą techniką. Oczywiście w najbliższych latach nie zabraknie też nowych urządzeń dopasowanych do nowych technologii w przemyśle i wymaganiach klientów. Techniczny zakres strategii obejmuje poszerzanie linii produktów do coraz wyższych częstotliwości, np. analizatory sieci powyżej 325 GHz, analizatory widma powyżej 67 GHz, mierniki w.cz. 50 GHz i wyżej. Strategia ogólna ma oczywiście być dostosowana do realiów i klientów konkretnych rynków, aby móc sprostać specyfice ich wymagań. Nadal firma będzie kładła nacisk na pomoc techniczną i serwis sprzedawanych urządzeń.

Katarzyna Wiśniewska

 

World News 24h

niedziela, 22 października 2017 15:57

Intel Capital has invested $60 million in 15 start-ups in the big data area which takes the amount of start-up capital it has invested this year to $566 million. “The world is undergoing a data explosion,” says the president of Intel Capital Wendell Brooks, “by 2020, every autonomous vehicle on the road will create 4TB of data per day. A million self-driving cars will create the same amount of data every day as 3 billion people. As Intel transitions to a data company, Intel Capital is actively investing in startups across the technology spectrum that can help expand the data ecosystem and pathfind important new technologies.” Amenity Analytics (New York: text analytics platform to identify actionable signals from unstructured data using machine learning, sentiment analysis and predictive analytics.

więcej na: www.electronicsweekly.com