wersja mobilna
Online: 425 Sobota, 2016.10.01

Biznes

Rohde & Schwarz ma 75 lat

piątek, 28 listopada 2008 01:00

Z okazji 75 lecia powstania firmy Rohde & Schwarz, 24 września w Londynie odbyła się konferencja prasowa podsumowująca dokonania i rozwój firmy na przestrzeni lat. Zarząd poinformował również o strategii rozwoju firmy.

Firma Rohde & Schwarz to światowy lider dostarczający urządzeń dla rynku testów i pomiarów EMC. Dostarcza również wysokiej klasy sprzęt pomiarowy w.cz. dla przemysłu lotniczego, obronnego, radia i telewizji. Specjalnością firmy jest też radiolokacja, radiokomunikacja oraz systemy szyfrowania i ochrony danych. Doświadczenie, prowadzenie własnych badań i prac konstrukcyjnych powoduje, że firma ma znaczący wkład w rozwój technologii w elektronice i telekomunikacji światowej. Firmę Rohde & Schwarz założyli dr Lothar Rohde oraz dr Herman Schwarz jako biuro konstrukcyjno-produkcyjne w zakresie precyzyjnego, laboratoryjnego sprzętu pomiarowego.
Wysoka jakość produkowanych przyrządów oraz nowatorskie rozwiązania konstrukcyjne przyniosły firmie znakomite wyniki oraz wypracowały pozycję jednego z najlepszych producentów aparatury kontrolno-pomiarowej. Wypracowana marka znana jest na całym świecie. W Polsce firma Rohde & Schwarz pojawiła się już latach 1938–39. Po wojnie za dostawy odpowiedzialne były centrale handlu zagranicznego, a od roku 1993 działa przedstawicielstwo w Warszawie, podlegające oddziałowi w Austrii. Aktualnie firma ma biura i przedstawicielstwa w ponad 70 krajach, zatrudniając około 7200 osób na całym świecie. W ostatnich latach otwarto przedstawicielstwa w Rosji, Turcji i Grecji. Stopniowy wzrost zatrudnienia pociągnął za sobą efektywny wzrost zysków. Jak podał Roland Steff en – wiceprezes generalny, obrót firmy w latach 2006–2007 przekroczył 1,4 mld euro, a udział eksportu w sprzedaży przekracza 80%. Ponad 14% dochodów wydawane jest na badania i rozwój.

Strategia rozwoju

Przedstawiciele zarządu, przedstawiając strategię rozwoju na przyszłe lata podkreślali, jak ważne było i będzie utrzymanie wysokiej jakości urządzeń. Biorąc pod uwagę specjalne wymagania odbiorców, których praca wymaga wysokiej odpowiedzialności i dokładności, takich jak wojsko czy telekomunikacja, firma produkuje swoje produkty we własnych fabrykach w Memmingen, Teisnach w Niemczech oraz Vimperk w Czechach. Zdając sobie sprawę, że wraz z dostarczaną jakością ceny urządzeń nie należą do najniższej półki, postanowiono rozwijać portfolio urządzeń w kierunku tańszych produktów przeznaczonych dla półprofesjonalnego rynku. R & S chce również zachować istniejący zakres oferty, dodając unowocześnienia i nadążając za zmieniającą się i rozwijającą techniką. Oczywiście w najbliższych latach nie zabraknie też nowych urządzeń dopasowanych do nowych technologii w przemyśle i wymaganiach klientów. Techniczny zakres strategii obejmuje poszerzanie linii produktów do coraz wyższych częstotliwości, np. analizatory sieci powyżej 325 GHz, analizatory widma powyżej 67 GHz, mierniki w.cz. 50 GHz i wyżej. Strategia ogólna ma oczywiście być dostosowana do realiów i klientów konkretnych rynków, aby móc sprostać specyfice ich wymagań. Nadal firma będzie kładła nacisk na pomoc techniczną i serwis sprzedawanych urządzeń.

Katarzyna Wiśniewska

 

World News 24h

piątek, 30 września 2016 17:11

Chinese smartphone maker OPPO has overtaken Apple for the first time to become the number two brand in India by sales value behind Samsung in August 2016. OPPO also clocked in a growth of 16 per cent in comparison to the previous month, Germany-based market research firm GFK said on Thursday.

więcej na: thenewsminute.com