wersja mobilna
Online: 633 Wtorek, 2017.09.19

Biznes

Wzrośnie zapotrzebowanie na materiały dla OLED

piątek, 19 grudnia 2008 01:00

Według wyliczeń analityków NanoMarkets, rynek materiałów dla technologii OLED osiągnie wartość 2,7 mld dolarów w 2015 r. W opublikowanym raporcie OLED Materials Markets-2008 stwierdzają oni, że ok. 90% tych elementów będzie wykorzystywanych w celach oświetleniowych. Obecnie w warunkach laboratoryjnych uzyskano diody, które pod względem wydajność przewyższają lampy fluorescencyjne, a trend do oszczędności energii przyczyni się do dalszej poprawy parametrów tych elementów. Dodatkowo, dobre wieści dla producentów OLED napłynęły ze strony firmy Nokia, która oznajmiła, że jej dostawcy są gotowi do produkcji wyświetlaczy bazujących na tej technologii. Także takie firmy jak m.in. Sony czy Samsung, starają się wprowadzić do masowej sprzedaży telewizory typu OLED-TV. Zwiększona penetracja rynku telewizorów i oświetlenia oznacza znacząco wyższe zyski dla dostawców materiałów, jako że aplikacje te charakteryzuje większe ich wykorzystanie niż w przypadku dominujących dotychczas zastosowań OLED w wyświetlaczach do odtwarzaczy multimedialnych i telefonów komórkowych.

Zaletą OLED jest możliwość naniesienia materiału organicznego na elastyczne podłoże, co otwiera przed tą technologią wiele potencjalnych zastosowań. Do 2015 r. ok. jedna trzecia (w ujęciu powierzchniowym) produkowanych OLED będzie wytwarzana jako elastyczne elementy.
Według autorów raportu, nie bez znaczenia jest także liczba producentów oferujących kompletny zestaw materiałów potrzebnych do wytwarzania elementów OLED. Oznacza to ułatwienie dla odbiorców oraz gwarantuje odpowiednią podaż na rynku. Wśród największych dostawców materiałów znajdują się takie firmy jak DuPont, Merck czy Sumitomo Chemical.

 

World News 24h

wtorek, 19 września 2017 20:07

Intel’s CFO Bob Swan has a plan to double Intel’s market cap to $300 billion and double its eps from $2.21 to $4 by 2021, reports The Oregonian. Datacentre and memory are the areas which will propel this growth, according to Swan. The growth in market cap will also be driven by constant cost-cutting. The plan envisages that Intel’s datacentre business will grow 10% annually till 2021, its memory business will grow 33% annually and its IoT business will grow 13% annually. PC is expected to shrink 1% annually.

więcej na: www.electronicsweekly.com