wersja mobilna
Online: 619 Piątek, 2017.07.28

Biznes

Wzrośnie zapotrzebowanie na materiały dla OLED

piątek, 19 grudnia 2008 01:00

Według wyliczeń analityków NanoMarkets, rynek materiałów dla technologii OLED osiągnie wartość 2,7 mld dolarów w 2015 r. W opublikowanym raporcie OLED Materials Markets-2008 stwierdzają oni, że ok. 90% tych elementów będzie wykorzystywanych w celach oświetleniowych. Obecnie w warunkach laboratoryjnych uzyskano diody, które pod względem wydajność przewyższają lampy fluorescencyjne, a trend do oszczędności energii przyczyni się do dalszej poprawy parametrów tych elementów. Dodatkowo, dobre wieści dla producentów OLED napłynęły ze strony firmy Nokia, która oznajmiła, że jej dostawcy są gotowi do produkcji wyświetlaczy bazujących na tej technologii. Także takie firmy jak m.in. Sony czy Samsung, starają się wprowadzić do masowej sprzedaży telewizory typu OLED-TV. Zwiększona penetracja rynku telewizorów i oświetlenia oznacza znacząco wyższe zyski dla dostawców materiałów, jako że aplikacje te charakteryzuje większe ich wykorzystanie niż w przypadku dominujących dotychczas zastosowań OLED w wyświetlaczach do odtwarzaczy multimedialnych i telefonów komórkowych.

Zaletą OLED jest możliwość naniesienia materiału organicznego na elastyczne podłoże, co otwiera przed tą technologią wiele potencjalnych zastosowań. Do 2015 r. ok. jedna trzecia (w ujęciu powierzchniowym) produkowanych OLED będzie wytwarzana jako elastyczne elementy.
Według autorów raportu, nie bez znaczenia jest także liczba producentów oferujących kompletny zestaw materiałów potrzebnych do wytwarzania elementów OLED. Oznacza to ułatwienie dla odbiorców oraz gwarantuje odpowiednią podaż na rynku. Wśród największych dostawców materiałów znajdują się takie firmy jak DuPont, Merck czy Sumitomo Chemical.

 

World News 24h

piątek, 28 lipca 2017 15:55

LG has reported revenue growth almost across the board for the second quarter of 2017, posting a quarterly operating income of $588.2 million. 13.6% higher than the previous year’s result, LG say the strong result was led by the home appliance unit’s increase of 12% in sales over the 2016 second quarter of 2016. Accounting for the largest share of the second quarter’s revenue and operating income, LG expect to see growing demand in North America, Europe and Asia driven by premium home appliances.

więcej na: www.channelnews.com.au