wersja mobilna
Online: 501 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

Obroty na polu ECS będą rosnąć

niedziela, 28 grudnia 2008 01:00

Rynek elektronicznej kontroli stabilności (electronic stability control - ESC), mimo prognozowanego spadku sprzedaży nowych samochodów, rok 2009 r. zakończy na plusie, jak wynika z raportu iSuppli. Paradoksalnie, przewidywany spadek popytu na nowe samochody w USA oraz Europie sprawia, że producenci chcąc przyciągnąć klientów instalują w swoich konstrukcjach systemy poprawiające komfort oraz bezpieczeństwo jazdy. Podczas gdy w 2006 r. jedynie 28% samochodów wyposażonych było w tego typu rozwiązania, w 2012 r. odsetek ten wzrośnie do 57%. Dodatkowo, motorem napędowym rynku są uregulowania prawne wprowadzone w USA oraz Europie.

Stwarza to duże szanse dla producentów układów MEMS, jako że żyroskopy oraz akcelerometry wykonane w tej technologii są głównymi sensorami wykorzystywanymi w tych systemach. Zdaniem przedstawicieli iSuppli, obecny rozwój branży stwarza okazję do wejścia na rynek co najmniej sześciu nowych graczy zajmujących się rozwojem oraz produkcją żyroskopów MEMS oraz czterech graczy rozwijających technologie akcelerometrów.

Obecnie, pozycja lidera branży akcelerometrów MEMS należy do firmy VTI Technologies, posiadającej 53% udziałów w rynku całkowitym.  Największym graczem branży żyroskopów MEMS jest Systron Donner, mający 44% udziałów w rynku. Na drugim miejscu w obydwu przypadkach znajduje się Bosch, kontrolująca 29% rynku akcelerometrów oraz 30% żyroskopów.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com