wersja mobilna
Online: 1134 Sobota, 2017.02.25

Biznes

Rynek OLED zwolni tempo wzrostu

poniedziałek, 26 stycznia 2009 10:33
Spadek zamówień w drugiej połowie 2008 r. spowodował, że DisplaySearch zapowiedziała redukcję prognoz dotyczących rynku OLED na okres od 2008 do 2015 r. Dotychczasowe przewidywania mówiły o wzroście rocznym na poziomie 83,3% do wartości 4,5 mld dolarów w 2014  r.

Zdaniem ekspertów firmy, mimo że właściwości tego typu elementów są stale udoskonalane, szczególnie pod kątem wydajności oraz czasu życia, rynek ten znajduje się pod dużą presją ze strony technologii LCD. Dodatkowo,  jest on bardzo podatny na zawirowania w innych gałęziach branży półprzewodników.

Po mocnej pierwszej połowie 2008 r., III kwartał upłynął pod znakiem spadku o 11% w skali kwartalnej. Obroty całkowite branży wyniosły 141 mln dolarów, co było wynikiem o 60% wyższym w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej. Spadek ten tłumaczy się przede wszystkim kłopotami na rynku telefonów komórkowych. Malejąca liczba zamówień ze strony tego sektora doprowadziła do zmniejszenia dostaw o 22% w ujęciu kwartał do kwartału. Dotyczyło to przede wszystkim monochromatycznych wyświetlaczy PM-OLED (z pasywną matrycą), podczas gdy wyświetlacze częściowo oraz w pełni kolorowe odznaczały się wzrostem.
Na pozycję lidera branży wysunęła się firma RiTdisplay, kontrolująca 36% dostaw. Zastąpiła ona na tej pozycji firmę Samsung SDI, której udziały w całkowitej liczbie dostaw wynoszą 26%. Mimo to, dzięki skoncentrowaniu swojej oferty na produktach z wyższej półki, jak AM-OLED (z aktywną matrycą), pozostaje ona na pierwszym miejscu pod względem wartości obrotów. Na dalszych pozycjach uplasowały się firmy TDK oraz Pioneer, których udział w całkowitej liczbie dostaw wyniósł odpowiednio, 17 oraz 12%. Według raportu, pierwsze pięć firm z listy odpowiedzialnych było za 95% wszystkich dostaw w III kwartale ubiegłego roku.

 

World News 24h

sobota, 25 lutego 2017 11:57

LG Electronics will re-enter the low-cost smartphone segment in India by July-August as it aims to get more market share by volume in India, about 70 per cent of which is made up of phones in the sub-Rs 10,000 categories. The company will introduce more India-specific products from now on rather than replicating globally successful models in the country.

więcej na: economictimes.indiatimes.com