wersja mobilna
Online: 896 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

Rośnie nadmiar półprzewodników na rynku

poniedziałek, 02 lutego 2009 01:00

Według iSuppli, nadmiar półprzewodników na rynku w IV kwartale 2008 r. wzrośnie nawet do wartości 10,2 mld dolarów, wobec 3,8 mld dolarów w poprzednim kwartale. Nadmiarowa podaż jest przede wszystkim wynikiem załamania popytu pod koniec III kw. Producenci półprzewodników nie zdążyli odpowiednio szybko zareagować na zmiany i dostosować produkcji do nowych warunków rynkowych.

Zdaniem analityków, sytuacja ta bez wątpienia odbije się negatywnie na cenach układów oraz obrotach i rentowności branży. Przyczyni się to do wydłużenia czasu potrzebnego na wyjście rynku z kryzysu oraz do zmniejszenia globalnych obrotów w bieżącym roku o dodatkowe 2%. Według analityków iSuppli, od czasów załamania rynku w 2001 r., ponad 80% nadmiarowych półprzewodników zalegało w magazynach producentów.

Sytuacja uległa zmianie w ubiegłym kwartale, kiedy to 41,5% nadwyżki układów, o wartości 4,23 mld dolarów, znajduje się w rękach dystrybutorów oraz dalszych podmiotów łańcucha dostaw. Sprzedawcy detaliczni prawdopodobnie będą zmuszeni obniżyć ceny gotowych produktów elektronicznych lub dokonają zwrotu zakupionych towarów. Sytuacja ta dotknie to przede wszystkim rynek elektroniki konsumenckiej, telefonów komórkowych oraz elektroniki samochodowej.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com