wersja mobilna
Online: 894 Sobota, 2017.07.22

Biznes

Spadnie popyt na sprzęt do technologii półprzewodników

piątek, 06 lutego 2009 01:00

Firma Gartner kolejny raz obniżyła prognozy co do wydatków inwestycyjnych branży półprzewodników w 2008 i 2009 r. Według skorygowanych wyliczeń, firmy z tego sektora na sprzęt do produkcji półprzewodników wydały w stosunku rocznym o 30,6% mniej w 2008 r. niż w roku poprzednim, natomiast w bieżącym wydatki te spadną o kolejne 31,7%.

Zdaniem analityków firmy, kryzys ekonomiczny w połączeniu z nadpodażą półprzewodników na rynku spowodował gwałtowne cięcia wydatków przez dużą cześć firm. Dodatkowo, producenci półprzewodników, wśród nich TSMC oraz UMC, zapowiadają zmniejszenie produkcji oraz opóźnienie otwarcia nowych fabryk. Proces ten będzie jeszcze bardziej odczuwalny w pierwszej połowie 2009 r. niż w ubiegłym roku. Według raportu, obroty producentów sprzętu do technologii półprzewodników w ubiegłym roku wyniosły 31,1 mld dolarów, natomiast w bieżącym spadną do poziomu 21,2 mld dolarów.

Wydatki na sprzęt do produkcji płytek podłożowych (wafer fab equipment) zmaleją o 30,9% w 2008 r. oraz o 33,1% w 2009 r. Sprzedaż sprzętu do litografii zmaleje natomiast o 22% w 2008 r. oraz o 38% w 2009 r. Dodatkowo, w bieżącym roku zwolni tempo adopcji najnowszych technologii procesowych, jak techniki immersyjne. Wydatki na sprzęt do pakowania i montażu spadną o prawie 30% zarówno w poprzednim oraz bieżącym roku.

Również systemy do testowania będą cieszyły się mniejszym zainteresowaniem. Według Gartnera, ich sprzedaż zmniejszy się o 30% w 2008 r. oraz o prawie 20% w 2009 r. Oznacza to, że w bieżącym roku branża przeznaczy na ten cel mniej niż 2 mld dolarów.

 

World News 24h

sobota, 22 lipca 2017 12:00

Wearable players originally had high expectations about emerging IT applications, but several have started changing their strategies as most are seeing weak sales from the product line. Wearable brand vendor Jawbone has recently begun a liquidation process as its sales saw trouble picking up, and may completely phase out of the market eventually. Intel also aggressively planned its wearable product business previously, but the CPU giant has already shifted its focus and has not given any major updates for a while.

więcej na: www.digitimes.com