wersja mobilna
Online: 543 Sobota, 2017.04.29

Biznes

Rynek MEMS napędzany telefonami komórkowymi

piątek, 13 lutego 2009 01:00

Według raportu sporządzonego przez iSuppli, dostawy elementów MEMS na rynek telefonów komórkowych i smartfonów będą odznaczały się złożoną stopą wzrostu rocznego na poziomie 34,4% w okresie od 2007 do 2012 r.

Obroty na tym polu wzrosną przez ten czas z 396,8 mln do 1,3 mld dolarów. Jednym z impulsów wzrostu był sukces iPhone firmy Apple, który zmusił także konkurencyjne firmy do implementacji systemów opartych na czujnikach MEMS w swoich modelach. Użycie akcelerometrów wykonanych w tej technologii do wykrycia położenia ekranu sprawiło, że na rynku pojawiły się inne telefony wykorzystujące tą technikę. Do końca 2008 r., 10% wszystkich 1,29 mld dostarczonych telefonów będzie wyposażonych w akcelerometry MEMS.

Jeszcze w 2007 r. udział ten wynosił zaledwie 2%. Sektor ten może spodziewać się wzrostu dostarczanych rocznie elementów z 65 mln w 2007 r. do 900 mln sztuk w 2012 r. Zyskają na tym w głównej mierze najwięksi gracze, jak STMicroelectronics, Bosch, Analog Devices oraz Kionix.

Zwiększą się również przychody ze sprzedaży akcelerometrów oraz żyroskopów MEMS na rynek kontrolerów konsol do gier. Obroty na tym polu będą wzrastać w tempie 11% rocznie w okresie od 2006 do 2012 r., kiedy to uzyskają pułap 240 mln dolarów. Wykorzystanie technologii MEMS w komputerach osobistych będzie również się coraz powszechniejsze. Najważniejszym zastosowaniem będą systemy chroniące dysk twardy przed zniszczeniem w razie upadku. System ten stanie się standardem w nowo produkowanych notebookach.

Także mikrofony MEMS będą wypierać dotychczas stosowane rozwiązania. Według iSuppli, segment komputerowy będzie odznaczał się złożoną stopą wzrostu na poziomie 22%, uzyskując wartość 182 mln dolarów w 2012 r.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

sobota, 29 kwietnia 2017 08:06

Fiat Chrysler Automobiles may seek more supplier partners to help it develop and build self-driving vehicles, Chief Executive Officer Sergio Marchionne said. The Jeep and Ram brands are strong enough to exist as standalone entities outside FCA, Marchionne also said on a conference call with analysts after the company reported record first-quarter results. But he did not elaborate on whether there were any plans for a spin-off of either, like with Ferrari. The automaker reported an 11 percent jump in first-quarter operating profit, boosted by strong sales in North America, its most profitable market.

więcej na: www.reuters.com