wersja mobilna
Online: 878 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

Atmel wycofuje się z rynku ASIC

poniedziałek, 23 marca 2009 11:52

Atmel ogłosił, że rozważa możliwości wycofania się z rynku ASIC. Sprzedaż tego biznesu wraz z powiązanymi aktywami pozwoli firmie skoncentrować swoją działalność na rynku mikrokontrolerów, czyli głównym obszarze działalności, oraz poprawi jej wydajność finansową. Załamanie koniunktury w końcówce 2008 r. sprawiło, że ostatni kwartał firma zakończyła ze stratami netto na poziomie 24,4 mln dolarów.

 

W odpowiedzi, wprowadzono szereg działań restrukturyzacyjnych, m.in. sprzedaż fabryk oraz redukcję personelu. W grudniu, Atmel przeprowadził masowe zwolnienia, które dotknęły 11% personelu firmy w USA.

W 2008 r. firma uzyskała łącznie 1,57 mld dolarów przychodów wobec 1,64 mld dolarów rok wcześniej. Według przedstawicieli firmy, na pogorszenie koniunktury miał głównie wpływ spadek zamówień ze strony producentów pamięci nieulotnych oraz produktów motoryzacyjnych, jaki odnotowano w IV kwartale. W okresie tym przychody Atmela spadły o 21% w skali rok do roku do poziomu 334,6 mln dolarów.

Mimo to, firmie udało się ukończyć rok na plusie, uzyskując zysk netto równy 78 mln dolarów. Dobrze radził sobie biznes mikrokontrolerów, który odznaczył się tempem wzrostu na poziomie 14%, przy czym mikrokontrolery 32-bitowe wzrosły o 30%.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com