wersja mobilna
Online: 601 Niedziela, 2016.12.11

Biznes

Elektronika konsumencka napędza rynek MEMS

poniedziałek, 23 marca 2009 12:00

Według raportu iSuppli, globalne obroty na rynku układów MEMS przeznaczonych do aplikacji konsumenckich i mobilnych wzrosną do 2,6 mld dolarów w 2012 r. z 1,1 mld dolarów w 2006 r. Wśród głównych kategorii produktowych, w których elementy te znajdują coraz powszechniejsze zastosowanie, wymienia się przede wszystkim elektronikę konsumencką, jak kontrolery gier, kamery cyfrowe, odtwarzacze mp3, urządzenia nawigacyjne, zabawki, piloty sterujące czy pamięci USB.

Dostawy na ten rynek wzrosną z 699,9 mln w 2006 do 1,1 mld dolarów w 2012 r. Głównym motorem napędowym w tej kategorii będą kontrolery gier, które według prognoz w 2012 r. generować będą obroty na poziomie 240,6 mln dolarów wobec 28,1 mln dolarów w 2006 r. Czujniki tego typu wykorzystane są w dwóch z trzech głównych konsol do gier na rynku.

Telefony komórkowe są kolejną grupą produktów gdzie technologia MEMS znajduje najszersze zastosowanie. Według iSuppli, penetracja tego rynku wzrosła z 3% w 2007 r. do 10% w 2008 r. Największe popularność zyskują w tym przypadku akcelerometry, filtry w.cz., aktuatory, przełączniki w.cz., czujniki ciśnienia oraz żyroskopy. Według prognoz, globalne obroty na tym polu w okresie od 2007 do 2012 r. wzrosną z 296,8 mln do 1,3 mld dolarów.

Potentatem na rynku konsumenckim i telefonów komórkowych w 2008 r. został STMicroelectronics, zastępując tym samym na pozycji lidera Texas Instruments. Firma zdołała zwiększyć swoje przychody na tym polu ponad dwukrotnie, przekraczając 200 mln dolarów. Pozostałe firmy, które znacząco zyskały na tej działalności to Epson Toyocom, której sprzedaż elementów MEMS wzrosła o 75% dzięki wprowadzeniu nowej linii żyroskopów przeznaczonych do konsol do gier oraz aplikacji nawigacyjnych, oraz Bosch Sensortec, której obroty wzrosły o 167,3%.

 

World News 24h

sobota, 10 grudnia 2016 14:28

The smart solution business unit under EMS provider Qisda on December 8 signed an MoU with Intel Taiwan for cooperation to promote technology, product development and marketing related to IoT, with a focus on smart solutions for retail, energy, education, medical care, manufacturing and enterprise applications, according to the business unit.

więcej na: digitimes.com

Produkty