wersja mobilna
Online: 823 Sobota, 2017.03.25

Biznes

Czołowi gracze OEM wydali mniej na półprzewodniki

poniedziałek, 23 marca 2009 13:51

Dziesięć największych firm typu OEM (Original Equipment Manufacturer) zakupiło łącznie jedną trzecią wszystkich sprzedanych półprzewodników w 2008 r. Według wyliczeń Gartnera, firmy te wydały na ten cel ok. 91,6 mld dolarów, o 3,8% mniej niż rok wcześniej.

Nadal największą grupą odbiorców pozostają firmy działające na rynku komputerów i rynku telefonów. Hewlett Packard utrzymał pozycję lidera pod względem konsumpcji półprzewodników, przeznaczając na ten cel 16,5 mld dolarów, czyli prawie tyle samo co rok wcześniej, mimo znacznego wzrostu liczby zakupionych układów. Zdaniem analityków, jest to dowód, że producenci elektroniki zyskują na malejących cenach układów.

Dodatkowo, na kształt rynku półprzewodników wpływ będą miały ostatnie decyzję Nokii, która zmienia swoją strategie outsourcingu z projektowania układów dla swoich aplikacji na kupno gotowych rozwiązań.

 

World News 24h

sobota, 25 marca 2017 16:01

Toshiba aims to breathe new life into its strategy for South Africa, with a focus on the business computing market through the development of business to business PC devices and solutions. Toshiba said that it will concentrate its efforts on the government, higher education and wider public sector in South Africa. “With over 30 years heritage in the business device market, solving business challenges and driving efficiencies is in our DNA. We have been present in the South African market for several years providing advanced technological solutions through our PC offerings,” said Ronald Ravel.

więcej na: businesstech.co.za