wersja mobilna
Online: 629 Niedziela, 2017.04.30

Biznes

Spadek DSP mniejszy niż według wyliczeń SIA

wtorek, 24 marca 2009 07:34

Analitycy z firmy Forward Concepts w komentarzu dotyczącym opublikowanego przez Semiconductor Industry Association (SIA) raportu nt. sprzedaży półprzewodników w styczniu 2009 r. przekonują, że 47,2% spadek dostaw układów DSP (liczony jako średnia krocząca z trzech miesięcy) jest nie tylko wynikiem spadku dostarczonych sztuk.

Argumentują, że jednocześnie widoczny jest trend do kwalifikowanie jako ASIC części układów które rok wcześniej zaliczano jako DSP. Przykładem mogą być układy scalone do telefonów komórkowych trzeciej generacji dostarczane w ubiegłym roku Motoroli przez Freescale, zaliczane do DSP, podczas gdy obecnie dostawcą firmy jest Qualcomm, który określa swoje produkty do ASIC. Mimo to, nawet jeśli dostawy Motoroli pozostały na tym samym poziomie, branża DSP i tak odnotowałaby spadki, podczas gdy ASIC wzrost.

Wpływ na to miało także wyposażenie wielu układów MCU oraz CPU w funkcje MAC (Multiply-Accumulator) oraz SIMD (Single-Instruction Multiple-Data) tak, że są one w stanie wykonywać zadania związane z cyfrowym przetwarzaniem sygnałów. Dodatkowo, pomija się rolę DSP w układach typu SoC (System on Chip), gdzie stanowią kluczową technologię zapewniającą możliwość komunikacji czy obsługi multimediów.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com