wersja mobilna
Online: 604 Niedziela, 2017.04.23

Biznes

Sektor motoryzacyjny straci

wtorek, 24 marca 2009 07:40

Wraz z załamaniem w branży motoryzacyjnej, dostawcy półprzewodników na ten rynek w bieżącym roku także odnotują znaczące straty.  Będą one jednak zbilansowane zwiększonym użyciem elektroniki w nowych pojazdach, jak wynika z raportu Databeans.

Branża półprzewodników przeznaczonych na rynek motoryzacji w wyniku kryzysu skurczy się o ok. 25% a powrót do stanu z 2008 r., kiedy to obroty wyniosły 20 mld dolarów, może potrwać kilka lat. Zdaniem analityków, dopiero w 2014 r. wartość rynku wyniesie 22,5 mld dolarów. Oznacza to roczną złożoną stopę wzrostu równą 8,5% w okresie od 2009 do 2014 r. Motorem wzrostu będą zdobywające coraz większą popularność systemy telematyczne, infotainment, aplikacje zwiększające bezpieczeństwo jazdy oraz zmniejszające zużycie benzyny. Średni udział półprzewodników w cenie samochodu wzrośnie z 13 do 14,8% w 2012 r. Zyskają na tym dostawcy mikrokontrolerów, układów analogowych oraz czujników. Potentatem branży jest Freescale, kontrolujący 9,5% rynku. W dalszej kolejności są Infineon oraz STMicroelectronics (obydwie mające po 7% udziałów w rynku całkowitym), Renesas i NXP (po 6%) oraz Bosch (5%). Pozostałe ok. 60% rynku należy do mniejszych graczy, co świadczy o dużej fragmentacji rynku.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 23 kwietnia 2017 12:05

Western Digital Corp. is making a forceful case for its bid to take control of Toshiba Corp.’s memory-chip business amid a fierce bidding war. The San Jose, California-based company is in talks with state-backed investment funds Innovation Network Corp. of Japan and Development Bank of Japan Inc. about options for a bid, said Mark Long, Western Digital’s chief financial officer, during an interview in Tokyo. Long also suggested his company has held discussions with Apple Inc. Western Digital became Toshiba’s manufacturing partner in the flash-memory business when it acquired SanDisk Corp. for $15.8 billion last year.

więcej na: www.bloomberg.com