wersja mobilna
Online: 741 Piątek, 2017.08.18

Biznes

Sektor motoryzacyjny straci

wtorek, 24 marca 2009 07:40

Wraz z załamaniem w branży motoryzacyjnej, dostawcy półprzewodników na ten rynek w bieżącym roku także odnotują znaczące straty.  Będą one jednak zbilansowane zwiększonym użyciem elektroniki w nowych pojazdach, jak wynika z raportu Databeans.

Branża półprzewodników przeznaczonych na rynek motoryzacji w wyniku kryzysu skurczy się o ok. 25% a powrót do stanu z 2008 r., kiedy to obroty wyniosły 20 mld dolarów, może potrwać kilka lat. Zdaniem analityków, dopiero w 2014 r. wartość rynku wyniesie 22,5 mld dolarów. Oznacza to roczną złożoną stopę wzrostu równą 8,5% w okresie od 2009 do 2014 r. Motorem wzrostu będą zdobywające coraz większą popularność systemy telematyczne, infotainment, aplikacje zwiększające bezpieczeństwo jazdy oraz zmniejszające zużycie benzyny. Średni udział półprzewodników w cenie samochodu wzrośnie z 13 do 14,8% w 2012 r. Zyskają na tym dostawcy mikrokontrolerów, układów analogowych oraz czujników. Potentatem branży jest Freescale, kontrolujący 9,5% rynku. W dalszej kolejności są Infineon oraz STMicroelectronics (obydwie mające po 7% udziałów w rynku całkowitym), Renesas i NXP (po 6%) oraz Bosch (5%). Pozostałe ok. 60% rynku należy do mniejszych graczy, co świadczy o dużej fragmentacji rynku.

 

World News 24h

piątek, 18 sierpnia 2017 19:59

Ericsson is suing French-Chinese smartphone maker Wiko in two German regional courts over patent infringements. Ericsson said Wiko had infringed its rights for several years without any licence or compensation, despite negotiations since 2013. Wiko, which has its head office in France but is majority-owned by Chinese technology group Tinno Mobile, was not immediately available for comment. Ericsson said it was suing the company in the courts of Duesseldorf and Mannheim for infringement of patents essential for 2G, 3G and 4G cellular technology, as well as implementation patents.

więcej na: www.reuters.com

Produkty