wersja mobilna
Online: 574 Sobota, 2017.10.21

Biznes

SMIC zapowiada poprawę w II kw.

piątek, 08 maja 2009 14:30

Chiński producent półprzewodników Semiconductor Manufacturing International Corp. (SMIC) zakończyło kolejny kwartał pod kreską. Obroty firmy wyniosły 146,5 mln dolarów, mniej o 46,2% niż w IV kw. 2008 r. oraz o 59,6% niż rok wcześniej. Straty netto SMIC w I kw. wyniosły 178,4 mln dolarów. Trudne warunki na rynku jeszcze bardziej zmniejszyły stopień wykorzystania mocy produkcyjnych fabryk należących do SMIC.

Współczynnik ten spadł do poziomu 34,9%, mimo że jeszcze w poprzednim kwartale uzyskał wartość 67,7%. Dostawy płytek zmalały o 47,8% wobec poprzedniego kwartału do 168,682 sztuk (liczone jako płytki o przekątnej 8 cali). W odpowiedzi, zmniejszono całkowite wydatki kapitałowe na 2009 r., które teraz mają zawrzeć się w sumie 190 mln dolarów. Zaznaczono jednak, że kwota ta może ulec zmianie w zależności od panujących warunków na rynku. Plany oszczędnościowe firmy zakładają również redukcje płac o 15%, mimo to nie zapowiedziano przeprowadzenia masowych zwolnień.

Zdaniem przedstawicieli SMIC, sytuacja firmy powinna ulec poprawie w II kw. Od lutego odnotowano stopniowy wzrost zamówień, związany z malejącymi stanami magazynowymi klientów firmy oraz zwiększonym zapotrzebowaniem na produkty elektroniczne na chińskim rynku. Ten pozytywny trend powinien zwiększyć współczynnik wykorzystania mocy produkcyjnych dwukrotnie wobec I kw. Wewnętrzne prognozy firmy mówią o 60% poprawie obrotów. Dodatkowo, SMIC zamierza wprowadzić technologię procesową w wymiarze 45nm, na licencji od IBM, w III kw. bieżącego roku.

 

World News 24h

sobota, 21 października 2017 11:54

STMicroelectronics is delivering the technology for easy and secure contactless transactions using the ever more popular wristbands or fashionwear like watches or jewelry. The market-unique ST53G System-in-Package solution combines the Company’s industry-leading expertise in Near Field Communication and secure-transaction chips. As consumers become increasingly comfortable with making secure transactions using their smart devices, traditional card manufacturers want to extend their offers into contactless wearable products for uses such as payments, ticketing, and access control. These can be difficult to implement within tight size and cost constraints, because conventional separate NFC-radio and security chips demand extra space and complicate design.

więcej na: www.st.com