wersja mobilna
Online: 817 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

Rynek RFID nadal się rozwija.

piątek, 15 maja 2009 14:45

Według prognoz ABI Research, pomimo problemów światowej gospodarki, rynek RFID w najbliższych latach będzie nadal się rozwijał. W okresie od 2009 do 2010 r. wzrost wyniesie 11%. Jeśli jednak nie uwzględniać segmentu motoryzacyjnego, gdzie elementy RFID są stosowane głównie w immobilizerach, tempo wzrostu okazuje się jeszcze wyższe, bo na poziomie 16%.

Dobra koniunktura utrzymuje się w sektorze przekaźników, czytników, software oraz usług, podczas gdy aplikacje cieszące się największą popularnością to bezkontaktowe bilety i systemy płatności, znakowanie towaru, zarządzanie magazynem i dostawami, śledzenie bagażu, systemy lokalizacyjne oraz elektroniczne dokumenty.

Te ostatnie odnotowały straty w latach 2008 i 2009 z powodu spowolnienia chińskiego programu wprowadzenia elektronicznych dowodów osobistych, jednak popyt zwiększy się w 2010 r. w wyniku zwiększonego wykorzystania w e-paszportach wydawanych przez liczne kraje. Inne zastosowania tego typu obejmują karty upoważniające to przekraczania granic, prawa jazdy oraz elektroniczny dowód rejestracyjny pojazdu.

Kolejna grupa aplikacji, znakowanie środków trwałych, zyska dzięki dużemu zapotrzebowaniu ze strony branży bankowej, zdrowotnej oraz firm związanych z procesami produkcyjnymi, jak również nowych obszarów jak energetyka czy gry. Wzmocni się także wykorzystanie RFID w znakowaniu towaru wypożyczanego, jak media czy książki.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com