wersja mobilna
Online: 596 Środa, 2017.10.18

Biznes

Wzrasta sprzedaż półprzewodników dla TV

poniedziałek, 29 czerwca 2009 10:17

Sprzedaż półprzewodników wykorzystywanych w telewizorach wzrośnie do 13,9 mld dolarów w 2013 r. wobec 9 mld jakie odnotowano w 2008 r., jak wynika z wyliczeń iSuppli. Pozytywny trend zostanie utrzymany mimo spadku obrotów jakie prognozuje się na bieżący rok. Według analityków, w 2009 r. obroty w tym sektorze zmaleją aż o 15,4% do 7,6 mld dolarów. W I kw. odnotowano sprzedaż równą 1,55 mld dolarów, czyli o 41,3% mniej niż rok wcześniej.

W II kw. koniunktura powinna ulec poprawie a obroty wzrosną o 20% w ujęciu sezonowym. W II połowie roku można spodziewać się dalszych wzrostów. O negatywnym obrazie bieżącego roku zadecyduje mniejszy popyt na telewizory z wyższej półki, jako że wobec problemów gospodarczych wzrasta zainteresowanie klientów urządzeniami z niższego przedziału cenowego. Zwiększą się udziały odbiorników z małym wyświetlaczem i mniejszą liczbą funkcji, a zatem z mniejszą zawartością półprzewodników.

W dłuższej perspektywie rynek będzie wzrastał dzięki trendowi do zwiększania liczby oferowanych przez telewizory funkcji oraz dobrej koniunkturze na urządzenia z wyświetlaczem LCD. Odbiorniki tego typu stanowić będą 91% całkowitej sprzedaży do 2012 r., wobec 62% w 2008 r. Oznacza to tym samym większe zapotrzebowanie na półprzewodniki, jako że LCD wymagają bardziej skomplikowanych układów sterujących niż standardowe telewizory CRT.

Według zestawienia sporządzonego przez DisplaySearch, czołowym dostawcą półprzewodników na rynek telewizyjny pozostaje Mediatek, natomiast na kolejnych pozycjach uplasowały się kolejno MStar, Samsung, Broadcom oraz Zoran. Jedyną zmianą w zestawieniu był awans Breadcom z szóstej na czwartą pozycję. Firma w ubiegłym roku zakończyła transakcję przejęcia od AMD biznesu układów do DTV (digital TV) za sumę 141,5 mln dolarów. Według wyliczeń, dostawy półprzewodników na rynek telewizyjny w I kw. zmalały o 4,3 w ujęciu sezonowym, do poziomu 30,8 mln sztuk. W porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej, dostawy wzrosły o 11%.

Dostawca
IV kw. 2008 r.
I kw. 2009 r.
Mediatek 1 1
MStar 2 2
Samsung   
 3 3
Broadcom 6 4
Zoran 4 5

 

 

World News 24h

środa, 18 października 2017 10:06

Samsung Display is striving for OLED panel orders from China-based mobile device vendors, but will be facing competition from its China-based rivals such as BOE Technology and Tianma Micro-electronics, according to industry sources. Samsung's OLED panels are already being used for its own-brand smartphones, as well as Apple's iPhone X. The Korea-based vendor is vying aggressively for OLED panel orders from China-based smartphone brands, but is aware of the potential customers' preference for China-made panels, the sources indicated. LG Display is another competitor of Samsung in the OLED panel field, but Samsung regards its China-based rivals as a major threat when it comes to orders from China, the sources noted.

więcej na: www.digitimes.com