wersja mobilna
Online: 613 Wtorek, 2017.08.22

Biznes

Europa traci na rynku fotowoltaiki

wtorek, 30 czerwca 2009 12:04

Europa może niebawem stracić pozycję największego rynku fotowoltaiki na rzecz Chin oraz USA. Czynnikami decydującymi o wzroście w tych regionach będzie silna presja cenowa oraz, w przypadku USA, poparcie władz dla rozwoju odnawialnych źródeł energii. Jak wynika z raportu sporządzonego przez firmę Frost & Sullivan, Chiny przyczynią się do spadku cen monokrystalicznego krzemu oraz paneli słonecznych, co wzmocni ich pozycję na międzynarodowym rynku.

Zdaniem analityków, głównymi atutami tamtejszych producentów będą niskie ceny oraz wzrastający poziom technologiczny oferowanych rozwiązań. W głównej mierze odbije się to negatywnie na firmach z Europy i Japonii. Z drugiej strony, odczują oni również wzmożoną konkurencje ze strony firm amerykańskich. Tamtejszy rząd, jako jeden z priorytetów określił rozwój odnawialnych źródeł energii. Zdaniem analityków, dotychczas USA wykorzystywało zaledwie małą część swoich możliwości w tym zakresie, a kraj ten ma duży potencjał rozwoju silnego i zróżnicowanego rynku ogniw słonecznych.

Zdaniem analityków, niemal pewne jest, że sytuacja europejskich producentów, pomimo wysokiego zaawansowania technologicznego, osłabnie. Jako główne atuty, które pomogą im sprostać wzmożonej konkurencji raport wymienia: silne zaplecze badawcze oraz produkcyjne i publiczne inicjatywy. Niemniej jednak, w obliczu kryzysu producentom ciężej będzie pozyskać niezbędne fundusze, jako że poszczególne kraje będą mniej przekazywały na rozwój tej technologii, natomiast zamówienia ze strony klientów indywidualnych również zmaleją. Pomimo to, w dłuższej perspektywie, trend do rozwoju odnawialnych źródeł energii będzie się utrzymywał także w Europie.

Liderem w regionie pozostaną nadal Niemcy, gdzie wielu czołowych producentów jest obecnie w trakcie zwiększania produkcji i rozwoju elektrowni słonecznych. Producenci z Francji natomiast większą uwagę poświęcają rozwojowi aplikacji fotowoltaiki zintegrowanej z budownictwem, jako segmentu najbardziej wspieranego przez państwo. Zdaniem analityków Frost & Sullivan, mimo że tamtejsi producenci odnotowali wysoki wzrost obrotów w ciągu ostatnich lat, rynek ten rozwijałby się znacznie szybciej gdyby wspierano wszystkie typy aplikacji fotowoltaicznych jednakowo. W przypadku Hiszpanii, w obliczu spadku wsparcia publicznego, liczba nowych instalacji w obecnym roku będzie mniejsza niż w 2008. Raport krytycznie odnosi się do braku inicjatyw na rzecz rozwoju fotowoltaiki we Włoszech oraz Grecji. Państwa te oferują silny potencjał rozwojowy, jednak brak wsparcia ze strony państwa hamuje tamtejszy rynek.

 

World News 24h

wtorek, 22 sierpnia 2017 07:59

The popularity of organic light-emitting diode TVs and smartphones has boosted not only the OLED display market but also the OLED encapsulation materials market. According to IHS Markit the OLED encapsulation materials market is expected to grow 4.7 percent in 2017 compared to a year ago, to $117 million. As a result of the investment, the OLED encapsulation materials market is forecast to reach $232.5 million by 2021, growing at a compound annual growth rate of 16 percent from 2017.

więcej na: news.ihsmarkit.com