wersja mobilna
Online: 768 Wtorek, 2017.08.22

Biznes

Większe zastosowanie diod LED w aplikacjach zewnętrznych

wtorek, 30 czerwca 2009 12:10

Wraz ze wzrostem wykorzystania w reklamie, DisplaySearch prognozuje, że diody LED do aplikacji zewnętrznych stanowić będą w 2012 r. 34,7% z szacowanych na 167 mld sztuk całkowitych dostaw tych elementów. Jednym z motorów napędowych rynku było ich szerokie wykorzystanie podczas igrzysk olimpijskich w Chinach.

Firma wyróżnia dwie główne kategorie aplikacji – aktywne wyświetlacze oraz podświetlenie LCD. produkty z pierwszej grupy w 2008 r. wykorzystały 11 mld, natomiast drugiej 8 mld diod LED. Stanowi to łącznie 26% całkowitych dostaw LED w ubiegłym roku. W 2012 r. zdaniem DisplaySearch wykorzystanie diod LED w tych aplikacjach wzrośnie odpowiednio do 24 i 34 mld sztuk.

Według raportu, całkowite obroty na rynku OLED wykorzystywanych w aplikacjach zewnętrznych wyniosą w bieżącym roku 1 mld dolarów, natomiast w 2012 wzrosną do 1,5 mld dolarów. Według raportu, w 2012 r. w podświetlaczach paneli TFT LCD wykorzystanych zostanie łącznie 34 mld sztuk diod LED, wobec 8 mld w 2008 r. Zaletą LED względem tradycyjnych technologii jak lampy fluorescencyjne z zimną katodą jest oszczędniejsze zużycie energii, poprawa kontrastu i odwzorowania barw oraz mniejsze wymiary.

Ponadto, są to elementy bardziej przyjazne dla środowiska, m.in. z powodu braku konieczności użycia szkodliwych materiałów, jak np. rtęć. Z drugiej strony, wyświetlacze LCD otwierają nowy rynek dla producentów LED, przedstawiając aplikację wymagające nowych technologii i wysokiej wydajności. Dzięki silnej ofercie i powiązaniom biznesowym, dominującą pozycję na rynku niebieskich i białych diod do paneli TFT LCD utrzymają Nichia i Toyota Gose. Niemniej jednak, wzrost będzie również udziałem takich firm jak Samsung LED, Stanley, Citizen, Showa Denko, Seoul Semiconductor czy OSRAM. Dodatkowo, swoją pozycję umocnią producenci z Tajwanu, jak Lite-On, Chi-Mei Lighting, Lighthouse oraz Everlight, głównie dzięki ofercie z niższego zakresu cenowego.

 

World News 24h

poniedziałek, 21 sierpnia 2017 20:08

Samsung Electronics had the best smartphone sales growth in China during the first half of the year, according to new media reports. Samsung’s revenue in the Far Eastern country went up to $16.86 billion over the first six months of 2017, which is 14 percent higher compared to the same period last year. This also makes China Samsung’s fastest-growing market in the second quarter of the year. For added context, its sales in the United States jumped by 9.4 percent, while revenue in Europe increased by eight percentage points.

więcej na: www.androidheadlines.com