wersja mobilna
Online: 578 Sobota, 2017.10.21

Biznes

Konkurencja wśród producentów MEMS się zaostrza

środa, 01 lipca 2009 12:54

Przynajmniej 50 firm dostarcza obecnie usługi produkcyjne dla rynku MEMS, jak wynika z raportu Yole Development. Konkurencja w tym krytycznym dla branży segmencie staje się coraz bardziej ostra wraz ze wzrostem liczby graczy chcących wykorzystać dobrą koniunkturę.

O ile główni producenci są nadal rentowni i coraz większa część z nich przenosi produkcję do linii operujących na płytkach w wymiarze 8 cali, odczują oni presję ze strony nowych graczy na rynku, szczególnie tych z doświadczeniem w produkcji półprzewodników. Główną ich zaletą jest możliwość wykorzystania technologii CMOS i MEMS w celu produkcji wieloseryjnej przy zachowaniu niskich cen. Dodatkowo, sytuacje podgrzewa spowolnienie obserwowalne w branży wynikające z ogólnego klimatu ekonomicznego.

Producenci nie muszą co prawda obawiać się strat, jednak tempo wzrostu znacząco spadnie. O ile w 2008 r. branża zwiększyła obroty o 22% do poziomu 480 mln dolarów, tak w bieżącym można liczyć na co najwyżej jednocyfrowe tempo wzrostu.

O ile największym sektorem pozostają nadal głowice do drukarek, których produkcja jest domeną wyspecjalizowanych fabryk, nowi gracze penetrują przede wszystkim nowe aplikacje, jak RF MEMS czy mikrofony. Jednocześnie, wraz z ogólną stabilizacją na rynku MEMS, we wszystkich kategoriach produktowych rosną udziały producentów kontraktowych. Zdaniem analityków Yole, jest to wynikiem coraz większej popularności modelu działalności typu fabless i fablite.

 

World News 24h

sobota, 21 października 2017 11:54

STMicroelectronics is delivering the technology for easy and secure contactless transactions using the ever more popular wristbands or fashionwear like watches or jewelry. The market-unique ST53G System-in-Package solution combines the Company’s industry-leading expertise in Near Field Communication and secure-transaction chips. As consumers become increasingly comfortable with making secure transactions using their smart devices, traditional card manufacturers want to extend their offers into contactless wearable products for uses such as payments, ticketing, and access control. These can be difficult to implement within tight size and cost constraints, because conventional separate NFC-radio and security chips demand extra space and complicate design.

więcej na: www.st.com