wersja mobilna
Online: 457 Niedziela, 2017.10.22

Biznes

Rynek ekranów AM OLED rośnie

środa, 22 lipca 2009 10:14

Globalne obroty na rynku wyświetlaczy OLED z aktywną matrycą (AM OLED) w I kw. 2009 r. były większe niż dla wyświetlaczy z pasywną matrycą (PM OLED), jak wynika z analizy sporządzonej przez DisplaySearch. W ujęciu wolumenu sprzedaży, sektor PM OLED nadal jest jednak liderem rynku, mimo że w okresie tym dostawy znacząco spadły z uwagi na zmniejszenie liczby zamówień ze strony producentów odtwarzaczy mp3 i telefonów komórkowych.

Według analityków, liczba sprzedanych wyświetlaczy z aktywną matrycą przewyższy tych z pasywną w 2010 r. Szacuje się, że w przeciągu najbliższych trzech lat powstanie lub zostanie rozbudowanych ok. 20 linii produkcyjnych tych elementów. W I kw. sprzedaż wyświetlaczy OLED wyniosła 143 mln dolarów, o 8% mniej w ujęciu kwartał do kwartału.

Obroty sektora AM OLED wzrosły natomiast o 17%. Pozycja potentata na rynku należała do Samsung Mobile Display (SMD), powstałego w styczniu bieżącego roku z połączenia oddziału OLED i wyświetlaczy mobilnych Samsunga. Producent ten odpowiedzialny był za 37% wszystkich dostaw. Zdaniem analityków, wartość całkowitego rynku wyświetlaczy OLED w 2016 r. wzrośnie do 7,1 mld dolarów z 0,6 mld w 2008 r. Oznacza to złożoną roczną stopę wzrostu na poziomie 36%.

W bieżącym roku obroty na tym polu wyniosą ok. 1 mld dolarów. Trend ten jest w głównej mierze wynikiem zwiększonego zapotrzebowania ze strony producentów telefonów komórkowych jak Nokia, Samsung Electronics czy Sony Ericsson. Firmy te promowały modele aparatów wyposażone w wyświetlacze OLED w pierwszej połowie bieżącego roku. Ogółem, w 2009 r. na rynek trafiło ponad dziesięć konstrukcji tego typu. Dodatkowo, trwają pracę nad wyświetlaczami OLED do telewizorów o wymiarach większych niż 11 cali. LG Display obecnie produkuje te elementy w mniejszych wymiarach, jednak zapowiedziało rozpoczęcie wytwarzania ekranów o przekątnej 15 cali jeszcze w bieżącym roku.

 

World News 24h

niedziela, 22 października 2017 15:57

Intel Capital has invested $60 million in 15 start-ups in the big data area which takes the amount of start-up capital it has invested this year to $566 million. “The world is undergoing a data explosion,” says the president of Intel Capital Wendell Brooks, “by 2020, every autonomous vehicle on the road will create 4TB of data per day. A million self-driving cars will create the same amount of data every day as 3 billion people. As Intel transitions to a data company, Intel Capital is actively investing in startups across the technology spectrum that can help expand the data ecosystem and pathfind important new technologies.” Amenity Analytics (New York: text analytics platform to identify actionable signals from unstructured data using machine learning, sentiment analysis and predictive analytics.

więcej na: www.electronicsweekly.com