wersja mobilna
Online: 663 Środa, 2017.10.18

Biznes

Rosną ceny paneli LCD

niedziela, 26 lipca 2009 09:50

Branża producentów paneli LCD zwiększa produkcje i kupuje więcej surowych materiałów potrzebnych do technologii tych elementów w odpowiedzi na wzrost koniunktury. Po fatalnej końcówce ubiegłego roku, kiedy spadek popytu doprowadził do nadpodaży na rynku i w odpowiedzi gwałtownego zmniejszenia wolumenu produkcji, popyt na panele LCD wzrasta napędzany m.in. dobrą koniunkturą na płaskie telewizory.

Trend ten jest szczególnie odczuwalny w Ameryce Płn. i Chinach, gdzie rząd przyjął pakiety mające na celu stymulacje lokalnego popytu na urządzenia elektroniczne. Według ostatniej prognozy DisplaySearch, w 2009 r. całkowite dostawy LCD TV wyniosą 127 mln sztuk, czyli o 21% więcej niż rok wcześniej. Dodatkowo, wielu analityków podkreśla, że dzięki poprawiającym się cenom tych elementów, po dwóch kwartałach strat, czołowi producenci w okresie od kwietnia do czerwca osiągną rentowność produkcji.

Dotyczy to w szczególności Samsunga i LG Display, czyli dwóch największych dostawców na rynku. Tajwańskie AU Optronics oraz Chi Mei Optoelectronics mimo że nie odnotują zysków, to zdołają poprawić swój bilans i zmniejszyć straty wobec poprzednich miesięcy. Ceny paneli, po nieznacznych spadkach w II kw., w kolejnym będą wzrastać, jak wynika z wyliczeń analityków. Mimo że w IV kw. dojdzie do spowolnienia, ceny powinny utrzymać się na stałym poziomie dzięki niedoborowi szkła na rynku.

 

World News 24h

środa, 18 października 2017 14:06

IBM shift to newer businesses such as cloud and security services helped it beat analysts’ quarterly revenue estimates, and the technology major hinted at sales growth after nearly six years of declines. Shares of the Dow component rose nearly 5.1 percent to $153.93 in extended trading on Tuesday. IBM has been focusing on cloud, cybersecurity and data analytics, or what the company calls its “strategic imperatives”, to counter a slowdown in its legacy hardware and software businesses. Revenue from these businesses climbed 11 percent to $8.8 billion in the third quarter ended Sept. 30, accounting for about 46 percent of the company’s total revenue.

więcej na: www.reuters.com