wersja mobilna
Online: 438 Niedziela, 2016.09.25

Biznes

ST zmniejszyło straty w II kw.

czwartek, 13 sierpnia 2009 11:09

STMicroelectronics zakończyło II kw. odnotowując stratę netto równą 318 mln dolarów, wobec 541 mln straty w poprzednim kwartale i 47 mln rok wcześniej. Obroty wyniosły 1,993 mld dolarów, wliczając w to przejęcie biznesu Mobile Platforms od Ericsson.

W porównaniu z poprzednim kwartałem, oznacza to wzrost o 20%. Całkowite obroty w pierwszej połowie roku były jednak o 25% mniejsze niż w tym samym okresie rok wcześniej. W II kw. działania oszczędnościowe firmy skoncentrowane były na zakończeniu produkcji w ośrodku w Carrollton (USA), redukcji zatrudnienia i planami oszczędnościowymi w ST-Ericsson.

Koszty restrukturyzacyjne i utrata wartości aktywów wyniosły 86 mln dolarów. Wprowadzone zmiany pozwolą ST zmniejszyć koszta działalności do 750 mln dolarów w 2009 r. Według przedstawicieli STMicroelectronics, na jej wyniki w głównej mierze wpływ ma trudna kondycja światowej gospodarki, jednak pozytywnym sygnałem jest poprawa koniunktury odnotowana II kw, kiedy to liczba zamówień wzrosła pomimo trwającej niepewności na rynku. W III kw. przewidują oni, że obroty STMicroelectronics zwiększą się do przedziału 2,07-2,27 mld dolarów, co oznacza tempo wzrostu od 4 do 14%.

Poprawa będzie odczuwalna we wszystkich segmentach działalności. Dodatkowo, przeprowadzone działania oszczędnościowe pozwolą polepszyć wskaźniki rentowności, a umacniająca się koniunktura zwiększy poziom wykorzystania fabryk do ok. 75%. Sytuacja ta powinna się utrzymać w IV kw., jednak nieprzewidywalność rynku sprawia, że za wcześnie jest na jakiekolwiek prognozy, jak przekonują przedstawiciele STMicroelectronics

 

World News 24h

sobota, 24 września 2016 19:51

Tesla Motors Inc sued Michigan Governor Rick Snyder and other state officials in federal court over the state's refusal to allow the Palo Alto, California automaker to sell vehicles directly to consumers. The suit at U.S. District Court in Michigan comes days after the state rejected the electric vehicle manufacturer's application to directly sell vehicles to consumers. Unlike other automakers, Tesla does not sell vehicles through franchised dealers.

więcej na: www.reuters.com