wersja mobilna
Online: 692 Poniedziałek, 2017.05.29

Biznes

Wzrasta konsolidacja branży SRAM

sobota, 05 września 2009 10:55

Wraz z przejęciem biznesu SRAM firmy Sony przez GSI Technology, rynek pamięci SRAM ulega coraz większej konsolidacji. Zdaniem analityków Needham & Co., oznacza to całkowite wypadnięcie Sony z branży. Biznes SRAM tej firmy był stosunkowo mały, produkując jedynie układy typu SigmaRAM.

Ponieważ jednak szybkie pamięci SRAM wytwarzane przez GSI bazują na tej samej technologii, był to właściwy zakup a przejęte linie łatwo dadzą się zintegrować z biznesem firmy. Umacnia to tym samym pozycję GSI, jako lidera branży i otwiera nowe możliwości rozwoju, stwierdzają analitycy. Dotychczas, transakcja ta kosztowała GSI 5,2 mln dolarów, podczas gdy kolejne 1,7 mln firma zapłaci za prawa do części produktów dotychczas tam wytwarzanych.

Dodatkowe zobowiązania finansowe będą zależne od sprzedaży części przejętych linii układów a umowa ta będzie trwała kolejne osiem kwartałów. Zdaniem prognoz GSI, przejęte aktywa i produkty w kwartale grudniowym bieżącego roku pozwolą zwiększyć obroty o dodatkowy 1 mln dolarów. Do drugiej połowy 2010 r. kwartalne obroty z tego tytułu wzrosną do 2 mln dolarów.

Jednocześnie, NEC i Renesas kolejny raz przesunęły datę podpisania porozumienia o połączeniu biznesów. Porozumienie to stworzyłoby nie tylko silnego gracza na rynku SRAM, ale jednocześnie trzeciego, co do wielkości producenta półprzewodników po Intelu i Samsungu.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

poniedziałek, 29 maja 2017 07:53

AMOLED panels, due to superiority in color saturation, thinness and power consumption over TFT-LCD panels, have seen increasing adopted for smartphones and will eventually become mainstream smartphone, as well as a dominate solution for VR head-mounted devices, according to Digitimes Resaerch. Global AMOLED shipments are forecast to increase from 370 million units in 2016 to 452 million in 2017 and 1.127 billion in 2021, with the corresponding penetration of smartphones to rise from 24.3% to 27.6% and 53.0%, Digitimes Research indicated.

więcej na: www.digitimes.com