wersja mobilna
Online: 543 Czwartek, 2016.12.08

Biznes

MSPO, czyli jak rozwinąć biznes

wtorek, 08 września 2009 16:04

Tegoroczny MSPO, czyli Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego, odbywał się nieco wcześniej niż zwykle, tym razem w ostatnich dniach wakacji (31.08-3.09). Mimo, że tegoroczne targi były już 17. edycją tej prestiżowej i uznanej na świecie imprezy, dla organizatorów okazały się wielkim wyzwaniem organizacyjnym, związanym z pożarem w jednej z hal dzień przed otwarciem oraz blokadą drogi E7 skierowaną w stronę oficjalnych delegacji rządowych przyjeżdżających z Warszawy.

MSPO to największa i najbardziej prestiżowa wystawa związana z przemysłem obronnym Polski i świata. W skali kraju jest to także impreza, której międzynarodowy charakter nie tylko wynika z nazwy, ale jest podbudowany obecnością dużych firm światowych. Spośród 300 wystawców, prawie jedną trzecią stanowiły ekspozycje zagraniczne, m.in. BAE Systems, Boeing, MBDA, Raytheon, czy Thales. Targi imponują także rozmachem: 20 tysięcy metrów kwadratowych ekspozycji, ponad 12 tysięcy osób zwiedzających, przy jednoczesnym płatnym wstępie i zakazie wejścia dla osób poniżej 18 lat, dowodzą, że jest to specjalistyczna impreza, na której nie ma przypadkowych gości.

Osią tegorocznych targów był oczywiście sprzęt wojskowy, uzbrojenie, wyposażenie od odzieży i najdrobniejszych akcesoriów dla żołnierzy po kompletne systemy obrony przeciwlotniczej i przeciwrakietowej. Także wozy bojowe, sprzęt lotniczy. Ale oprócz tych imponujących wystaw swoje oferty prezentowały placówki naukowo-badawcze związane z wojskiem i obronnością oraz cały szereg mniejszych firm związanych z wojskiem w mniejszym stopniu. Do nich zaliczają się m.in. firmy elektroniczne, które systematycznie penetrują MSPO szukając szans rozszerzenia sprzedaży. W tym roku firm elektronicznych było sporo (ramka), w tym stali bywalcy jak Radiotechnika, DGT, WB, Radmor, R&S.

Krajowe firmy jeżdżą na MSPO próbując wybadać, czy tematyka może być dla nich potencjalnym obszarem aktywności. Technologie COTS i szeroki obszar aktywności wykraczający daleko we współczesnym wojsku poza teren walki dowodzą, że jest szansa rozwoju biznesu w tym kierunku. Taka próba czasem sprowadza się do jednorazowego wyjazdu, jak było chyba w przypadku Dacpolu, w innym przypadku przeradza się w coś bardziej trwałego. Z pewnością jednak warto pojechać do Kielc, aby uzmysłowić sobie, jak wiele kryje się dzisiaj pod hasłem „wojsko”. (RM)

 

World News 24h

środa, 07 grudnia 2016 20:00

Nanya Technology Corp posted its best monthly revenue in 21 months as prices advanced 8.8 percent amid stronger-than-expected demand, boding well for the DRAM chipmaker’s revenue outlook. Revenue rose 4.98 percent to NT$4.01 billion last month, from NT$3.82 billion in October, the highest level since March last year. On an annual basis, revenue climbed 18.93 percent from NT$3.37 billion.

więcej na: www.taipeitimes.com