wersja mobilna
Online: 505 Niedziela, 2017.04.30

Biznes

Nadchodzą lata droższych pamięci NAND

poniedziałek, 14 września 2009 09:02

Zdaniem analityków z IC Insights, czasy gdy to odbiorcy mieli przewagę nad producentami na rynku NAND stają się powoli przeszłością, a najbliższe lata upłyną pod znakiem wzrastających cen tych układów. Wzrost dostaw zarówno pod względem ilości sztuk jak i pojemności będzie się utrzymywał, jednak widoczny jest równocześnie spadek inwestycji w nowe hale produkcyjne.

Według analityków, trend ten trwa już kilka lat, a efekty tych zmian będą coraz bardziej widoczne. W bieżącym roku wydatki kapitałowe branży NAND spadną o 25% do poziomu 3 mld dolarów. Dodatkowo, nie istnieją żadne sygnały sugerujące, że sytuacja miałaby się zmienić w przyszłym roku, mimo odczuwalnej poprawy sytuacji na rynku półprzewodników.

Rezultatem będzie wzrost cen, utrzymujący się przynajmniej do 2012 r. W latach 2005-2008 dostawy pamięci NAND w ujęciu pojemnościowym wzrastały w tempie trzycyfrowym, napędzane popytem ze strony producentów telefonów komórkowych, elektroniki bezprzewodowej oraz komputerów. W bieżącym, wzrost zwolni do 83%, natomiast do 2013 r. dostawy będą się podwajać każdego roku.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com