wersja mobilna
Online: 641 Środa, 2017.05.24

Biznes

Cezamat dostanie 360 mln zł z funduszy unijnych

poniedziałek, 28 września 2009 10:15

Centrum Zaawansowanych Materiałów i Technologii (Cezamat) to konsorcjum powołane w grudniu ubiegłego roku. Tworzą je koordynator projektu - Politechnika Warszawska i Uniwersytet Warszawski, Wojskowa Akademia Techniczna, cztery instytuty Polskiej Akademii Nauk (Instytut Fizyki, Instytut Chemii Fizycznej, Instytut Wysokich Ciśnień i Instytut Podstawowych Problemów Techniki) oraz Instytut Technologii Materiałów Elektronicznych.

Kierujący projektem prof. Romuald Beck uważa, że Cezamat stworzy środowisko sprzyjające współpracy i umożliwiające interdyscyplinarny rozwój badań nad nowoczesnymi materiałami i technologiami. W sferze nauki powstanie unikatowa baza badawcza, która przyczyni się do wzrostu udziału, znaczenia i poziomu polskich badań na arenie międzynarodowej.

W ramach Cezamat powstanie laboratorium centralne z siedzibą przy ul. Narbutta w Warszawie. Budynek główny Centrum będzie liczył osiem kondygnacji i ok. 17 tys. m kw. powierzchni. Budowa potrwa trzy lata i ma być ukończona w grudniu 2013 r. Przewidziano również modernizację lub budowę kolejnych laboratoriów. Rozszerzone zostaną możliwości laboratorium Wojskowej Akademii Technicznej. Nowe pracownie powstaną przy Instytucie Fizyki Doświadczalnej UW, Instytucie Wysokich Ciśnień PAN i Instytucie Technologii Materiałów Elektronicznych.

Wszystko to będzie możliwe dzięki dofinansowaniu projektu z funduszy unijnych w wysokości niemal 360 mln zł. Stosowną umowę podpisali niedawno minister nauki i szkolnictwa wyższego prof. Barbara Kudrycka i rektor Politechniki Warszawskiej prof. Włodzimierz Kurnik. Będzie to największa w Polsce taka inwestycja w obszarze zaawansowanych technologii.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

środa, 24 maja 2017 15:55

Chinese telecoms giant Huawei plans a global expansion into computers, it said on Tuesday, posing a fresh challenge to established PC players in a market that has suffered two years of falling sales volumes and pressure on margins. At a news conference in Berlin, the Shenzhen-based company introduced its first line-up of three personal computer models, including a 15.6-inch screen notebook, a 2-in-1 tablet and notebook hybrid and an ultra slim, metallic 13-inch notebook. Initially, Huawei plans to target the premium-priced consumer market, competing with Lenovo, HP and Dell, which together sell more than 50 percent of all PCs.

więcej na: www.reuters.com