wersja mobilna
Online: 1198 Sobota, 2017.02.25

Biznes

Intel zyskuje, AMD traci na rynku MPU

poniedziałek, 28 września 2009 10:03

Generując 80,6% całkowitych obrotów rynku MPU, Intel uzyskał w II kw. największy udział w tym rynku w przeciągu ostatnich czterech lat. Według analityków iSuppli, odsetek ten względem analogicznego okresu w 2008 r. zwiększył się o 1,4% z 79,1%, natomiast względem I kw. o 1,5%. Oznacz to najsilniejszą pozycję firmy na rynku od III kw. 2005 r., kiedy to uzyskano 82,4% udziałów.

Firma zyskała przede wszystkim na poprawie koniunktury na rynku komputerów osobistych. W II kw. sprzedaż tych urządzeń poprawiła się o 1% wobec początku roku. Mimo tego, branża nie odrobiła strat z ostatnich kwartałów a wyniki zarówno Intela, jak i AMD są nadal poniżej stanu z 2008 r. Intel odnotował wzrost popytu we wszystkich głównych gałęziach rynku komputerowego, jak stacjonarne, notebooki, netbooki czy serwery, szczególnie w zakresie produktów najnowszych generacji. 

Stało się tak, mimo że jedynie segment netbooków odnotował wzrost, o 13% w ujęciu rok do roku, podczas gdy pozostałe były na minusie. Wzrost znaczenia Intela oznacza również spadek udziałów w rynku AMD, o 0,4% w ujęciu kwartalnym. Zdaniem analityków, firmie nie udało się ugrać nic na poprawie sytuacji na rynku głównie z uwagi na malejące ceny jej produktów.

Firma

Udziały w rynku w II kw.

Udziały w rynku w I kw.

Udziały w rynku w II kw. 2008 r.

Zmiana kw/kw

Zmiana rok/rok

Intel

80,6%

79,1%

79,2%

1,5%

1,4%

AMD

11,5%

12,8%

11,9%

-1,4%

-0,4%

Inne

7,9%

8,1%

8,9%

-0,1%

-0,9%


Udziały Intela i AMD w rynku mikroprocesorów wg. iSuppli.

 

 

Powiązane artykuły

» Intel zwiększy inwestycje w Japonii


World News 24h

sobota, 25 lutego 2017 11:57

LG Electronics will re-enter the low-cost smartphone segment in India by July-August as it aims to get more market share by volume in India, about 70 per cent of which is made up of phones in the sub-Rs 10,000 categories. The company will introduce more India-specific products from now on rather than replicating globally successful models in the country.

więcej na: economictimes.indiatimes.com