wersja mobilna
Online: 813 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

Więcej OLED w telefonach

czwartek, 15 października 2009 11:49

Światowe dostawy wyświetlaczy OLED do telefonów komórkowych wzrosną ośmiokrotnie z 22,2 do 178 mln sztuk w okresie od 2009 do 2015 r., jak podają analitycy iSuppli. Mimo tak szybkiego tempa wzrostu, panele wykonane w tej technologia nadal instalowane będą w niewielkim procencie telefonów.

Udział ten wzrośnie do 6% w 2015 r. z 2% w roku obecnym. Zdaniem ekspertów, głównym czynnikiem hamującym dalszą ekspansję rynkową tych wyświetlaczy jest stosunkowo niewielka liczba producentów i fabryk. Jako zaletę przemawiającą za ich zwiększonym użyciem wymienia się wysoką jakość obrazu, lepszą niż w przypadku LCD, szczególnie pod względem kontrastu i czasu odpowiedzi. Mają one także niższe wymagania energetyczne, przez co wzrasta czas działania telefonu bez konieczności doładowywania baterii. Nie bez znaczenia jest także spadek cen tych elementów, warunkujący ekonomiczność ich wykorzystania. 

Firma Nokia wprowadziła rodzinę telefonów z serii N85 z dużymi wyświetlaczami AM-OLED w wymiarze 2,6 cala i rozdzielczości 240x320 pikseli. Według analityków, cena ekranów użytych w tych urządzeniach wynosi 7,05 dolara, podczas gdy analogiczne pod względem wymiarów wyświetlacze w technologii LCD kosztują 6,50 dolara. Inne modele wyposażone w AM-OLED to m.in. Impression Samsunga i Omnia II produkcji i8000. Dotychczas większa część paneli OLED do telefonów komórkowych były to ekrany dodatkowe w mniejszych wymiarach wykorzystujące matryce pasywne. Związane to było z ograniczeniami tej technologii. 

Dopiero OLED z matrycą aktywną oferują parametry zgodne z QVGA i w QVGA, tym samym umożliwiają użycie ich jako wyświetlacze główne. Spadek cen tych elementów sprawił, że dostawy OLED jako wyświetlaczy głównych przewyższą dostawy wyświetlaczy pomocniczych już w 2010 r., a sytuacja ta utrzyma się przynajmniej do 2015 r. Globalne dostawy tych elementów wzrosną w tempie 41,4% roczne w latach 2009-2015, wobec 8% wzrostu w latach 2009-2013.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com