wersja mobilna
Online: 579 Niedziela, 2017.04.30

Biznes

Farnell nadal poniżej poziomów z 2008 r.

czwartek, 15 października 2009 14:33

W II kwartale rozliczeniowym zakończonym 2. września Premier Farnell, dystrybutor komponentów elektronicznych, odnotował spadek sprzedaży i zysku w ujęciu rok do roku. Przedstawiciele firmy zwracają jednak uwagę na stopniową poprawę wyników sprzedaży odczuwalną w I połowie bieżącego roku, co pozwala spodziewać się dalszych wzrostów w drugiej połowie roku.

Przy obrotach równych 183,7 mln funtów, uzyskano zysk równy 11,3 mln GBP. W porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej, obroty spadły o 6,2% z 195,8 GBP, natomiast zysk zmalał wobec uzyskanych wtedy 12,6 mln GBP. Niemniej jednak, biorąc pod uwagę kursy wymiany walut oraz rezerwy emerytalne, nieuwzględnione w bilansie, faktycznie firma zakończyła ten okres ze stratą 8,4 mln GBP. Koszta te były poniesione w większości w USA oraz Wielkiej Brytanii. Przedstawiciela Farnella chwalą natomiast wyniki przedsiębiorstwa we Wschodniej Europie oraz Chinach i Indiach.

Podczas gdy we wschodniej części Europy wzrost rok do roku był równy 39%, w przypadku Indii i Chin tempo wzrostu sprzedaży wyniosło o odpowiednio 99 i 5%. Spadki zostały tym samym wyhamowane w regionie Europy oraz Azji i Pacyfiku, równocześnie wzrosły udziały firmy w tych rynkach. W przypadku Ameryki Płn., straty są nadal odczuwalne, a wyniki firmy odzwierciedlają ogólne trendy tamtejszego rynku.

Niemniej jednak, dzienna sprzedaż firmy w tym regionie zaczyna wzrastać a trend ten powinien się utrzymać w bieżącym kwartale. Wzrosło także znaczenie sprzedaży przez Internet, o 5% w skali rok do roku. Tym samym, ok. 55% transakcji dokonywanych jest tą drogą.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com