wersja mobilna
Online: 520 Czwartek, 2016.09.29

Biznes

Farnell nadal poniżej poziomów z 2008 r.

czwartek, 15 października 2009 14:33

W II kwartale rozliczeniowym zakończonym 2. września Premier Farnell, dystrybutor komponentów elektronicznych, odnotował spadek sprzedaży i zysku w ujęciu rok do roku. Przedstawiciele firmy zwracają jednak uwagę na stopniową poprawę wyników sprzedaży odczuwalną w I połowie bieżącego roku, co pozwala spodziewać się dalszych wzrostów w drugiej połowie roku.

Przy obrotach równych 183,7 mln funtów, uzyskano zysk równy 11,3 mln GBP. W porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej, obroty spadły o 6,2% z 195,8 GBP, natomiast zysk zmalał wobec uzyskanych wtedy 12,6 mln GBP. Niemniej jednak, biorąc pod uwagę kursy wymiany walut oraz rezerwy emerytalne, nieuwzględnione w bilansie, faktycznie firma zakończyła ten okres ze stratą 8,4 mln GBP. Koszta te były poniesione w większości w USA oraz Wielkiej Brytanii. Przedstawiciela Farnella chwalą natomiast wyniki przedsiębiorstwa we Wschodniej Europie oraz Chinach i Indiach.

Podczas gdy we wschodniej części Europy wzrost rok do roku był równy 39%, w przypadku Indii i Chin tempo wzrostu sprzedaży wyniosło o odpowiednio 99 i 5%. Spadki zostały tym samym wyhamowane w regionie Europy oraz Azji i Pacyfiku, równocześnie wzrosły udziały firmy w tych rynkach. W przypadku Ameryki Płn., straty są nadal odczuwalne, a wyniki firmy odzwierciedlają ogólne trendy tamtejszego rynku.

Niemniej jednak, dzienna sprzedaż firmy w tym regionie zaczyna wzrastać a trend ten powinien się utrzymać w bieżącym kwartale. Wzrosło także znaczenie sprzedaży przez Internet, o 5% w skali rok do roku. Tym samym, ok. 55% transakcji dokonywanych jest tą drogą.

 

World News 24h

czwartek, 29 września 2016 13:54

Audi AG, BMW Group, Daimler AG, Ericsson, Huawei, Intel, Nokia and Qualcomm have announced the formation of the 5G Automotive Association. The association will develop, test and promote communications solutions, support standardization and accelerate commercial availability and global market penetration.

więcej na: digitimes.com

2016.09.29