wersja mobilna
Online: 1004 Czwartek, 2017.09.21

Biznes

Foxconn traci w I połowie roku; inwestuje w Czechach i Chinach

czwartek, 22 października 2009 09:44

W pierwszej połowie bieżącego roku Foxconn uzyskał obroty równe 3,162 mld dolarów, o 33,99% mniej niż 4,79 mld w analogicznym okresie rok wcześniej. Odnotowano stratę równą 19 mln dolarów wobec 142 mln zysku w 2008 r. Było to w głównej mierze wynikiem zawirowań na rynku komputerów osobistych i komórkowym, gdzie dostawy telefonów w pierwszych sześciu miesiącach 2009 r. spadły do 520 mln z 610 mln sztuk w 2008 r.

Rezultatem tego był nie tylko spadek zamówień, ale również firma zmuszona była zmniejszyć ceny na swoje produkty. Nie bez znaczenia były także kurs dolara tajwańskiego względem amerykańskiej waluty, także działający na niekorzyść przedsiębiorstwa. Zdaniem przedstawicieli Foxconn, niepewne prognozy dla branży komórkowej na dalszą część roku w połączeniu z ogólną nieprzewidywalnością rynku uniemożliwiają przedstawienie szczegółowych prognoz, co do kondycji przedsiębiorstwa w drugiej połowie roku. Straty firmy związane są także z kosztami restrukturyzacyjnymi i odprawami dla zwalnianych pracowników.

W połowie roku zamknięto fabrykę w Fullerton w USA, przenosząc większość operacji do placówki w Dallas. W likwidowanej fabryce pracowało ok. 800 pracowników. Jednocześnie, firma planuje inwestycje w Czechach związane z rozbudową fabryki w Kutna Hora, gdzie w przyszłym roku personel będzie zwiększony w zakresie od 600 do 800 pracowników. Nie podano szczegółów finansowych operacji. Nowa fabryka systemów oświetleniowych opartych na diodach LED powstanie natomiast w Chinach, gdzie koszt inwestycji szacuje się na 500 mln dolarów.

 

World News 24h

czwartek, 21 września 2017 16:00

As the US, Europe, Japan and China have drawn up or will draw up regulations concerning autonomous driving, global demand for LiDAR sensors, key to fusion of sensors use in autonomous driving, is expected to soar over the next 10 years, according to industry sources. While there are five levels of autonomous driving according to definition by US National Traffic Safety Administration, current ADAS only offers partial control of running speed and direction. Control at higher levels, accurate judgment and ability to handle complicated situations have to rely on LiDAR sensors.

więcej na: www.digitimes.com