wersja mobilna
Online: 515 Poniedziałek, 2016.12.05

Biznes

LG Display zwiększa zyski o 90%

sobota, 24 października 2009 10:30

LG Display uzyskało zysk netto równy 559 mld jenów (484 mln dolarów) w kwartale zakończonym 30 sierpnia. W analogicznym okresie rok wcześniej, wynik firmy wyniósł 295 mld jenów. Według przedstawicieli firmy, poprawa na poziomie 90% jest wynikiem zwiększonego popytu, jak i redukcji kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa. Całkowita sprzedaż wzrosła o 55% do 5,974 bilionów jenów w ujęciu rok do roku. Analitycy przedstawiają mieszane prognozy dla branży producentów telewizorów LCD.

Wzrost dostaw w II kw. i duże prawdopodobieństwo utrzymania się tego trendu w dalszej części roku skłonił DisplaySearch do podniesienia prognoz na rok bieżący. Dostawy wzrosną o 24% do 130 mln sztuk, o 3 mln więcej niż się tego wcześniej spodziewano. Jeśli jednak brać pod uwagę wszystkie inne technologie telewizorów, jak przede wszystkim CRT, to całkowite dostawy zmaleją o 5%. Wcześniej prognozy firmy mówiły o 3 procentowym spadku. Sprzedaży ekranów kineskopowych jest mniejsza niż tego się spodziewano i nawet wzrastający popyt na LCD nie jest w stanie tego zbilansować.

Nie bez znaczenia są także zmienne zachowania konsumentów. Mimo kryzysu, nadal chcą oni kupować telewizory z wyświetlaczem LCD, jednak decydują się częściej na modele z niższego zakresu cenowego. To właśnie telewizory o przekątnej poniżej 40 cali generują większą część wzrostu dostaw. Dlatego też średnia wielkości ekranu pozostanie w bieżącym roku prawie niezmieniona, podczas gdy w ubiegłym wzrosła o 4%. Poprawa powróci w przyszłym roku, jednak na o wiele niższym poziomie niż dotychczas. Sytuacja ta odbije się również na średnich cenach telewizorów, które w bieżącym roku spadną o 22% w skali rocznej.

 

World News 24h

poniedziałek, 05 grudnia 2016 12:05

Seeing demand for NAND flash storage rising and memory makers accelerating their development of 3D NAND flash products, Intel is planning to begin mass producing new 3D NAND flash products in 2017 to compete for datacenter, professional, consumer and embedded markets, which may pose a challenge for existing players including Samsung Electronics, SK Hynix, Toshiba and China-based players, according to sources from the upstream supply chain.

więcej na: www.digitimes.com