wersja mobilna
Online: 507 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

LG Display zwiększa zyski o 90%

sobota, 24 października 2009 10:30

LG Display uzyskało zysk netto równy 559 mld jenów (484 mln dolarów) w kwartale zakończonym 30 sierpnia. W analogicznym okresie rok wcześniej, wynik firmy wyniósł 295 mld jenów. Według przedstawicieli firmy, poprawa na poziomie 90% jest wynikiem zwiększonego popytu, jak i redukcji kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa. Całkowita sprzedaż wzrosła o 55% do 5,974 bilionów jenów w ujęciu rok do roku. Analitycy przedstawiają mieszane prognozy dla branży producentów telewizorów LCD.

Wzrost dostaw w II kw. i duże prawdopodobieństwo utrzymania się tego trendu w dalszej części roku skłonił DisplaySearch do podniesienia prognoz na rok bieżący. Dostawy wzrosną o 24% do 130 mln sztuk, o 3 mln więcej niż się tego wcześniej spodziewano. Jeśli jednak brać pod uwagę wszystkie inne technologie telewizorów, jak przede wszystkim CRT, to całkowite dostawy zmaleją o 5%. Wcześniej prognozy firmy mówiły o 3 procentowym spadku. Sprzedaży ekranów kineskopowych jest mniejsza niż tego się spodziewano i nawet wzrastający popyt na LCD nie jest w stanie tego zbilansować.

Nie bez znaczenia są także zmienne zachowania konsumentów. Mimo kryzysu, nadal chcą oni kupować telewizory z wyświetlaczem LCD, jednak decydują się częściej na modele z niższego zakresu cenowego. To właśnie telewizory o przekątnej poniżej 40 cali generują większą część wzrostu dostaw. Dlatego też średnia wielkości ekranu pozostanie w bieżącym roku prawie niezmieniona, podczas gdy w ubiegłym wzrosła o 4%. Poprawa powróci w przyszłym roku, jednak na o wiele niższym poziomie niż dotychczas. Sytuacja ta odbije się również na średnich cenach telewizorów, które w bieżącym roku spadną o 22% w skali rocznej.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com