wersja mobilna
Online: 644 Środa, 2017.05.24

Biznes

Dostawy telewizorów OLED wzrosną 240-krotnie

poniedziałek, 09 listopada 2009 09:47

Według analiz iSuppli, wartość sprzedaży paneli OLED z aktywną matrycą w okresie od 2009 do 2015 r. na rynek telewizorów zwiększy się dwustu krotnie. Mimo tego, dostawy telewizorów z panelami w technologii OLED będą nadal stanowić zaledwie część całkowitych dostaw tych urządzeń.

Szacuje się, że w 2015 r. na rynek trafi 4,7 mln sztuk telewizorów OLED, podczas gdy dostawy samych LCD-TV w 2013 r. wyniosą 232,6 mln sztuk. Ekrany OLED charakteryzują się obrazem o wiele większym kontraście i lepszym stopniu oddania barw, jednak główną przeszkodą dla dalszej ekspansji rynkowej jest przede wszystkim stosunkowo wysoka cena. Jak stwierdza raport, średnia cena za telewizor OLED o przekątnej ekranu 11 cali to 2,5 tys. dolarów, podczas gdy za ponad trzykrotnie mniej można nabyć telewizor LCD o przekątnej powyżej 40 cali.

Obroty producentów paneli OLED na rynek telewizyjny wg. iSuppli [dane w mld dolarów]

Tym samym, w związku z wyzwaniami technologicznymi i limitowaną produkcją, OLED-TV pozostaną nadal rynkiem niszowym oraz droższą i mniejszą alternatywą dla LCD. Od wprowadzenia pierwszego telewizora AM-OLED przez firmę Sony w 2007 r., niewiele firm zdecydowało się na podobny krok.

W bieżącym można się spodziewać nowego modelu od LG Display, z ekranem o przekątnej 15 cali. Z powodu niskiej konkurencji, brak jest impulsu dla dostawców do zmniejszania cen i podnoszenia poziomu produkcji.

Żadna z firm nie planuje również inwestycji w fabrykę będącą w stanie produkować ekrany OLED w większych wymiarach, co mogłoby sprawić, że technologia ta byłaby realną alternatywą dla LCD.Analitycy wątpią, aby udało się uzyskać zadowalający poziom rentowności nawet w przypadku produkcji masowej.

Obroty sektora OLED w okresie od 2007 do 2014 r. wg. iSuppli.

 

W porównaniu z brakiem przełomu technologicznego w przypadku OLED, technologia LCD oferuje coraz szybsze częstotliwości odświeżania ekranu, do 180 i 240 Hz, coraz częściej wykorzystuje diody LED do podświetlania w celu zmniejszenia zużycia energii i poprawy jakości obrazu, a same kineskopy stają się coraz cieńsze i tańsze, niwelując tym samym korzyści związane z zastosowaniem OLED.

W przeciągu kolejnych sześciu lat, obroty producentów paneli OLED na rynek telewizyjny wzrosną z 10 mln do 1,8 mld dolarów. Oznacza to, że pod względem obrotów sektor telewizorów wyprzedzi zastosowania w telefonach komórkowych. Pomimo o wiele mniejszej ilości dostarczonych sztuk, sektor ten zyskuje na wyższych średnich cenach elementów.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

środa, 24 maja 2017 15:55

Chinese telecoms giant Huawei plans a global expansion into computers, it said on Tuesday, posing a fresh challenge to established PC players in a market that has suffered two years of falling sales volumes and pressure on margins. At a news conference in Berlin, the Shenzhen-based company introduced its first line-up of three personal computer models, including a 15.6-inch screen notebook, a 2-in-1 tablet and notebook hybrid and an ultra slim, metallic 13-inch notebook. Initially, Huawei plans to target the premium-priced consumer market, competing with Lenovo, HP and Dell, which together sell more than 50 percent of all PCs.

więcej na: www.reuters.com