wersja mobilna
Online: 661 Niedziela, 2017.04.30

Biznes

Sprzedaż w sierpniu nadal w trendzie wzrostowym

poniedziałek, 09 listopada 2009 10:56

Średnia krocząca sprzedaży półprzewodników w sierpniu wzrosła do 19,06 mld dolarów, co stanowi wynik o 5% wyższy niż w lipcu, jednak o 16,1% niższy niż 22,71 mld odnotowane przed rokiem. Według wyliczeń Semiconductor Industry Association (SIA), wzrosty były odczuwalne we wszystkich regionach geograficznych, przy czym najniższe tempo odnotowano w Europe, natomiast region obydwu Ameryk odbił się niemalże do poziomu sprzed roku.

Sierpień jest jednocześnie szóstym miesiącem wzrostów, napędzanych większymi wydatkami konsumentów na elektronikę oraz rządowymi programami mającymi na celu pobudzenie popytu, od samochodów po sprzęt AGD. Nie bez znaczenia jest także trend do wyposażania tych urządzeń w systemy oszczędności energii, co dodatkowo zwiększa zawartość półprzewodników. Wzrost popularności komputerów klasy netbook, stanowiących obecnie 17% segmentu notebooków, stworzył nowy segment rynku zapełniający lukę pomiędzy smarthphonem i tradycyjnym laptopem.

Dobra koniunktura utrzymywała się na rynku komputerów osobistych, gdzie w ostatnich miesiącach średnie ceny spadały, natomiast zawartość pamięci wzrastała. Szacuje się, że konsumenci indywidualni odpowiedzialni byli za połowę zamówień na komputery PC, podczas gdy poziom zamówień ze strony klientów biznesowych był nadal niski.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com