wersja mobilna
Online: 786 Wtorek, 2017.02.28

Biznes

Branża DRAM na plusie w II kw.

poniedziałek, 09 listopada 2009 11:05

Według wyliczeń iSuppli, średnia cena w II kw. za 1 mb pamięci DRAM wzrosła, o 18%, co było dużym zaskoczeniem nawet dla analityków, którzy przewidywali wzrost, jednak na poziomie zaledwie 2,6%. Jest to nietypowa sytuacja, jako że ceny tych elementów zwykle malały z każdym kwartałem. Zwiększyły się również dostawy w ujęciu pojemnościowym, o 14%, wobec prognozowanych przez firmę 6,2%. 

Tym samym rynek DRAM wzrósł o 33,7% do 4,511 mld dolarów w skali kwartalnej, wobec spadku o 1% w pierwszych trzech miesiącach roku. Wśród obserwatorów rynku panuje przekonanie, że po odbiciu się od dna w I kw. branża najgorsze ma już za sobą. Dobrze radziła sobie Elpida, która odnotowała wzrost obrotów o 50% w skali kwartalnej, z 497 do 745 mln dolarów. Średnie ceny produktów firmy zwiększyły się niemalże o 1/3, głównie za sprawą wzrostu udziału w całkowitej sprzedaży droższych, specjalizowanych układów na rynki konsumencki i urządzeń mobilnych.

Równie wysokie wzrosty były udziałem Winbond, który uzyskał poprawę o 99% do 87,6 mln dolarów, oraz Nanyi, o 38,1% do 237 mln. Winbond był jednocześnie jedynym graczem w zestawieniu, który uzyskał poprawę, aż o 113,7%, wobec ubiegłego roku. Znajdujące się na czele stawki Samsung oraz Hynix odnotowały wzrosty o ponad 30%, podczas gdy Micron, z poprawą na poziomie 29,8%, stracił udziały w rynku całkowitym z 14,3% do 13,9%.

Jedyną firmą w zestawieniu ze spadkami była Qimonda, tracąc 71,3% wobec I kw. W dalszej perspektywie, analitycy przewidują dalsze niedobory układów DDR3 na rynku z uwagi na wolną migrację do technologii procesowych w wymiarze 5x nm. Mimo okresu poprawy koniunktury firmy nadal niechętnie inwestują w nowe linie technologiczne. Ceny powinny się ustatkować, jednak niska podaż nadal będzie kształtować obraz rynku w 2010 r.

 

World News 24h

poniedziałek, 27 lutego 2017 20:04

Sony's Andrew House tells that the company had sold 915,000 PSVR headsets as of February 19th, just over four months after its October 13th debut. That doesn't sound like much for a company that has sold tens of millions of PlayStation 4s, but it's well ahead of expectations - Sony had hoped to reach the 1 million mark by mid-April.

więcej na: www.engadget.com