wersja mobilna
Online: 681 Niedziela, 2016.12.04

Biznes

Sprzedaż LCD TV w Rosji wzrasta na przekór kryzysu

czwartek, 12 listopada 2009 15:56

Na przekór problemom gospodarczym, liczba dostaw telewizorów LCD w Rosji wzrośnie w bieżącym roku o 13,6% do ponad 5 mln sztuk. W ubiegłym roku, dostarczono na tym rynku 4,4 mln sztuk tych urządzeń. Do 2013 r. , liczba ta zwiększy się ponad dwukrotnie do 9,6 mln sztuk. Pociągnie to za sobą znaczący wzrost obrotów, do 5,7 mld dolarów wobec 3,1 mld w 2008 r.

Telewizory w technologii LCD są zarazem jedynym segmentem rynku, który odnotuje wzrost, podczas gdy sprzedaż odbiorników CRT i plazmowych będzie spadać w bieżącym roku. Najwięcej na tym ugrają producenci z Korei Płd. Ich silną stroną jest nie tylko marka, ale również fakt posiadania linii produkcyjnych na terenie Rosji i duży stopień integracji pionowej. Są to czynniki pozwalające na lepszą kontrolę kosztów i przez to utrzymanie konkurencyjnych cen.

W przypadku lokalnych przedsiębiorstw, większość z nich zmaga się z niedofinansowaniem oraz słabą rozpoznawalnością marki wśród konsumentów. Niemniej jednak, według analityków iSuppli, z silną strategią marketingową i zdolnością do przedstawienia korzystnej oferty cenowej, rosyjscy producenci będą w stanie konkurować z globalnymi producentami na rynku krajowym.

 

World News 24h

niedziela, 04 grudnia 2016 11:55

Huawei Technologies will launch MateBook, a 2-in-1 notebook/tablet hybrid model, in the Taiwan market in 2017, according to the company's Taiwan sales agent XunWei Tech. MateBook will not have much impact on the Taiwan notebook market, for Asustek Computer and Acer together have occupied nearly 80% of the market and 2-in-1 models are not mainstream there, market analysts said.

więcej na: www.digitimes.com