wersja mobilna
Online: 606 Piątek, 2017.07.28

Biznes

Samsung zyskuje w III kw. na wzroście cen pamięci

piątek, 27 listopada 2009 11:37

Samsung Electronics odnotowało znaczącą poprawę wyników w III kw. dzięki zwiększonemu popytowi oraz dynamicznemu wzrostowi średnich cen układów pamięci. Firma uzyskała skonsolidowaną sprzedaż netto równą 30,3 mld dolarów. Jest to suma o 18,5% wyższa niż w analogicznym okresie w 2008 r. Kwartał zamknięto z zyskiem netto 3,14 mld dolarów.

Stanowi to wynik trzykrotnie wyższy niż przed rokiem. Skonsolidowany zysk operacyjny za ten okres natomiast to 3,58 mld dolarów, więcej o 67,8% w ujęciu kwartalnym i o 185,8% w ujęciu rok do roku. Według przedstawicieli firmy, dobra koniunktura powinna utrzymać się nadal w IV kw., w głównej mierze dzięki tradycyjnemu wzrostowi popytu na elektronikę w tych miesiącach, jednak zmienne ceny koreańskiego jena oraz wydatki marketingowe mogą doprowadzić do niższego zysku. Samsung na wydatki kapitałowe przeznaczy w bieżącym roku łącznie 5,9 mld dolarów, z czego główna część tej sumy dotyczy sprzętu do technologii półprzewodników.

Biznes półprzewodników Samsunga uzyskał w III kw. zysk operacyjny równy 971 mln dolarów przy całkowitych obrotach równych 6,3 mld dolarów. Tym samym, sprzedaż w tym zakresie wzrosła o 25,3% w skali rok do roku. Szczególnie przyczyniły się do tego rosnące ceny pamięci. Średnio, za układy DRAM klienci Samsunga płacili o 20% więcej niż w poprzednim kwartale. Cena spotowa za 1 GB DDR2 wzrosła o 28% w relacji kwartalnej, natomiast za 16 GB MLC NAND o 9%.

Obroty biznesu LCD zwiększyły się o 20,6% w ujęciu kwartalnym. Średnie ceny wzrosły we wszystkich kategoriach produktowych, wliczając w to panele do telewizorów (o 16%), monitorów (o 17%) oraz notebooków (o 22%). Obroty dywizji telefonów komórkowych osiągnęły poziom 9 mld dolarów, co oznacza wzrost o 20,6% w skali rok do roku. Według zapewnień Samsunga, udziały firmy w całkowitym rynku przekroczyły w tym okresie 20%.

 

World News 24h

piątek, 28 lipca 2017 07:56

Although the TV market encountered a round of turbulence recently and the downward spiral of panel prices is exacerbating, the prospects of the panel industry for the second half of 2017 are not pessimistic as the third quarter is traditionally a peak season and the end-market demand still remains, according to AU Optronics chairman Paul Peng Demand for high-end and large-sized panels for TV, IT and business applications was high in the second quarter, allowing AUO to operate at full capacity with satisfactory results, Peng said.

więcej na: www.digitimes.com