wersja mobilna
Online: 611 Czwartek, 2017.06.22

Biznes

Samsung zyskuje w III kw. na wzroście cen pamięci

piątek, 27 listopada 2009 11:37

Samsung Electronics odnotowało znaczącą poprawę wyników w III kw. dzięki zwiększonemu popytowi oraz dynamicznemu wzrostowi średnich cen układów pamięci. Firma uzyskała skonsolidowaną sprzedaż netto równą 30,3 mld dolarów. Jest to suma o 18,5% wyższa niż w analogicznym okresie w 2008 r. Kwartał zamknięto z zyskiem netto 3,14 mld dolarów.

Stanowi to wynik trzykrotnie wyższy niż przed rokiem. Skonsolidowany zysk operacyjny za ten okres natomiast to 3,58 mld dolarów, więcej o 67,8% w ujęciu kwartalnym i o 185,8% w ujęciu rok do roku. Według przedstawicieli firmy, dobra koniunktura powinna utrzymać się nadal w IV kw., w głównej mierze dzięki tradycyjnemu wzrostowi popytu na elektronikę w tych miesiącach, jednak zmienne ceny koreańskiego jena oraz wydatki marketingowe mogą doprowadzić do niższego zysku. Samsung na wydatki kapitałowe przeznaczy w bieżącym roku łącznie 5,9 mld dolarów, z czego główna część tej sumy dotyczy sprzętu do technologii półprzewodników.

Biznes półprzewodników Samsunga uzyskał w III kw. zysk operacyjny równy 971 mln dolarów przy całkowitych obrotach równych 6,3 mld dolarów. Tym samym, sprzedaż w tym zakresie wzrosła o 25,3% w skali rok do roku. Szczególnie przyczyniły się do tego rosnące ceny pamięci. Średnio, za układy DRAM klienci Samsunga płacili o 20% więcej niż w poprzednim kwartale. Cena spotowa za 1 GB DDR2 wzrosła o 28% w relacji kwartalnej, natomiast za 16 GB MLC NAND o 9%.

Obroty biznesu LCD zwiększyły się o 20,6% w ujęciu kwartalnym. Średnie ceny wzrosły we wszystkich kategoriach produktowych, wliczając w to panele do telewizorów (o 16%), monitorów (o 17%) oraz notebooków (o 22%). Obroty dywizji telefonów komórkowych osiągnęły poziom 9 mld dolarów, co oznacza wzrost o 20,6% w skali rok do roku. Według zapewnień Samsunga, udziały firmy w całkowitym rynku przekroczyły w tym okresie 20%.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

czwartek, 22 czerwca 2017 19:57

It might sound discouraging, but here it goes - according to analyst Timothy Arcuri of Cowen and Company, Apple still hasn't decided what fingerprint technology will utlimately end up in the new and coming iPhone. Mind you, we're less than three months away from this year's September keynote. If the rumor is true, this means the handset is anything but finalized. Thus, its retail launch could face a significant delay of as many as two months following the announcement. Confident in his information, Arcuri has taken the new iPhone out of Cowen's 46 million sales forecast for the third quarter of 2017.

więcej na: www.phonearena.com