wersja mobilna
Online: 1674 Sobota, 2017.05.27

Biznes

Zmiany na rynku dużych paneli LCD

czwartek, 14 września 2006 19:00
Liczba sprzedawanych rocznie telewizorów LCD przekroczy za trzy lata liczbę sprzedawanych telewizorów CRT – taką prognozę podał prezes DisplaySearch na lipcowej konferencji firmy w Tokio. Według szacunków firmy globalna sprzedaż LCD TV wzrośnie z obecnych 41 mln sztuk rocznie do około 97 mln sztuk w roku 2009. W tym samym czasie popyt na CRT TV spadnie ze 138 mln sztuk rocznie do około 90 mln telewizorów sprzedawanych za trzy lata. W najbliższych latach rynek telewizorów powinien rosnąć w tempie 3% rocznie, pod względem woluminu, oraz w tempie około 9% rocznie, pod względem wartości. Obecnie, biorąc pod uwagę podział geograficzny, Korea Południowa i Tajwan mają analogiczny udział w rynku dużych paneli LCD, który wynosi po około 43%.

Tym, co powinno znacznie zmienić kształt omawianego rynku, jest fuzja dwóch tajwańskich producentów dużych paneli LCD, firm AU Optronics oraz Quanta Display, która zostanie sfinalizowana 1 października bieżącego roku. Powinna ona pozwolić wymienionym producentom na skuteczniejsze konkurowanie z obecnymi liderami tego rynku – koreańskimi firmami Samsung oraz LG.Philips LCD. AU Optronics zajmuje obecnie trzecią-czwartą (zależnie od rozpatrywanego okresu) pozycję w rankingu największych firm na rynku dużych LCD. Po połączeniu się AU Optronics i QDI, sumaryczne udziały tych firm w rynku dużych paneli LCD oraz sektorze paneli do PC i laptopów zrównają się lub, w niektórych przypadkach, przekroczą udziały zarówno firmy Samsung, jak LG.Philips LCD.
 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

sobota, 27 maja 2017 20:06

Global shipments of enterprise-grade SSDs for the first quarter of 2017 grew against seasonal headwinds by 3-4% compared with the prior quarter to reach around 6 million units, says DRAMeXchange. Intel, while being the leader enterprise storage solutions, has been feeling the pressure from Samsung. Before the first quarter of 2017, Intel had fallen behind in its development of 3D-NAND SSDs. The company had to offer products that were not as cost competitive as Samsung’s because they were based on older memory manufacturing technologies.

więcej na: ein.iconnect007.com