wersja mobilna
Online: 343 Wtorek, 2016.12.06

Biznes

Zmiany na rynku dużych paneli LCD

czwartek, 14 września 2006 19:00
Liczba sprzedawanych rocznie telewizorów LCD przekroczy za trzy lata liczbę sprzedawanych telewizorów CRT – taką prognozę podał prezes DisplaySearch na lipcowej konferencji firmy w Tokio. Według szacunków firmy globalna sprzedaż LCD TV wzrośnie z obecnych 41 mln sztuk rocznie do około 97 mln sztuk w roku 2009. W tym samym czasie popyt na CRT TV spadnie ze 138 mln sztuk rocznie do około 90 mln telewizorów sprzedawanych za trzy lata. W najbliższych latach rynek telewizorów powinien rosnąć w tempie 3% rocznie, pod względem woluminu, oraz w tempie około 9% rocznie, pod względem wartości. Obecnie, biorąc pod uwagę podział geograficzny, Korea Południowa i Tajwan mają analogiczny udział w rynku dużych paneli LCD, który wynosi po około 43%.

Tym, co powinno znacznie zmienić kształt omawianego rynku, jest fuzja dwóch tajwańskich producentów dużych paneli LCD, firm AU Optronics oraz Quanta Display, która zostanie sfinalizowana 1 października bieżącego roku. Powinna ona pozwolić wymienionym producentom na skuteczniejsze konkurowanie z obecnymi liderami tego rynku – koreańskimi firmami Samsung oraz LG.Philips LCD. AU Optronics zajmuje obecnie trzecią-czwartą (zależnie od rozpatrywanego okresu) pozycję w rankingu największych firm na rynku dużych LCD. Po połączeniu się AU Optronics i QDI, sumaryczne udziały tych firm w rynku dużych paneli LCD oraz sektorze paneli do PC i laptopów zrównają się lub, w niektórych przypadkach, przekroczą udziały zarówno firmy Samsung, jak LG.Philips LCD.
 

World News 24h

poniedziałek, 05 grudnia 2016 20:00

Japan's Panasonic Corp is in talks to buy European automotive light maker ZKW Group, accelerating its push into the automotive electronics market, a person familiar with the matter said. The deal could be worth up to $1 billion and the two companies could reach a basic agreement as early as this month, the Nikkei business daily reported Monday.

więcej na: www.reuters.com