wersja mobilna
Online: 483 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

Niemcy inwestują w OLED

środa, 15 listopada 2006 11:04

Rząd Niemiec zamierza wydać w ciągu najbliższych pięciu lat około 100 mln euro z kasy państwowej na rozwój technologii OLED (Organic Light Emitting Diodes). Anette Schavan, minister odpowiedzialna w niemieckim rządzie za badania, ocenia, że w omawianym okresie tamtejsze firmy z sektora elektronicznego przeznaczą na ten sam cel dalsze 500 mln euro. W pierwszej fazie programu fundusze mają być rozdzielone pomiędzy pięć grup badawczych – w sumie 33 firmy, uniwersytety i instytuty badawcze. Wśród uczestników programu są BASF, Merck KGaA, Optrex Europe, Osram Opto Semiconductors, Samsung oraz Philips Germany. O ile najbliższe prace badawcze mają być skupione głównie wokół wyświetlaczy OLED i organicznych ogniw fotowoltaicznych, docelowym obszarem rozwoju mają być aplikacje oświetleniowe z OLED. Jednocześnie w Niemczech spodziewany jest w ciągu najbliższych lat duży wzrost zainteresowania technologią oświetleniową OLED. Informacje o rządowych planach finansowania rozwoju OLED zostały podane podczas otwarcia centrum badawczo-rozwojowego Joint Innovation Lab firmy BASF, na które zaproszona została m.in. Anette Schavan. Centrum znajduje się w niemieckim Ludwigshafen i mają być w nim prowadzone prace nad elektroniką organiczną.

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com