wersja mobilna
Online: 318 Poniedziałek, 2017.08.21

Biznes

Coraz więcej OLED w oświetleniu i wyświetlaczach

środa, 23 grudnia 2009 12:09

Rynek diod OLED stosowanych w oświetleniu i wyświetlaczach wzrośnie z 615 mln dolarów do 6,7 mld w 2014, jak przewidują analitycy IntertechPira. Oznacza to średni wzrost roczny na poziomie 44% w przeciąg najbliższych pięciu lat. Największą dynamiką będzie odznaczał się segment wyświetlaczy.

W okresie od 2009 do 2014 r. obroty na tym polu będą wzrastać w tempie 35% rocznie do osiągnięcia poziomu 4,7 mld dolarów. Początkowo, trend ten będzie napędzany ekranami OLED z aktywną matrycą w mniejszych wymiarach, przeważnie do urządzeń elektroniki konsumenckiej. W dłuższej perspektywie natomiast wzrastać będzie na znaczeniu użycie OLED w telewizorach.

Obroty sektora oświetleniowego, znacząco mniejsze w porównaniu z wyświetlaczami, wzrosną do 1,985 mld dolarów w 2014 r. Według przewidywań analityków, zmiany postępujące na rynku sprawią, że w przyszłości część producentów OLED na potrzeby sektora wyświetlaczy będzie także oferować rozwiązania dla branży oświetleniowej.

W okresie od 2009 do 2014 r. spadać będzie natomiast sprzedaż OLED z pasywną matrycą. Rynek OLED do zastosowań w motoryzacji, mimo że obecnie pomijalny ze względu na niskie obroty, w okresie od 2011 do 2014 r. wzrastać będzie w tempie powyżej 100% rocznie. Obecnie branża OLED jest w większości kontrolowana przez producentów z Azji, w szczególności z Japonii, Tajwanu i Korei Płd. Według IntertechPira, sytuacja ta będzie utrzymywać w najbliższych latach, a jedyną zmianą będzie coraz większe znaczenie Chin.

 

World News 24h

niedziela, 20 sierpnia 2017 19:58

With Apple ready to launch its third-generation Apple Watch, Apple's overall smartwatch shipments are expected to rise to 4.5 million units in the fourth quarter and hit 15 million for the whole year 2017, according to sources from the upstream supply chain. The sources expect the volume to rise to 20 million units in 2018. Despite Apple Watch's strong performances, other vendors are seeing weakening demand for their wearable devices. Xiaomi and Fitbit are both seeing dropping sales for their smart bands, while smartwatch shipments from Samsung Electronics, LG Electronics, Huawei and Motorola remain weak.

więcej na: www.digitimes.com

Produkty