wersja mobilna
Online: 563 Sobota, 2016.12.10

Biznes

Najsilniejsi gracze umacniają się na rynku NAND

czwartek, 07 stycznia 2010 14:34

Trzech czołowych dostawców układów pamięci NAND flash zwiększyło swoje udziały w rynku w III kw., jak wynika z analiz sporządzonych przez DRAMexchange. Zarówno Toshiba jak i Samsung umocniły swoją pozycję rynkową, podczas gdy dobra koniunktura pozwoliła Micron awansować na trzecią pozycją, zastępując na tym miejscu Hynix.

Większość producentów skorzystała na poprawie popytu na pamięci NAND przy jednoczesnym wzroście średnich cen w tempie 4% kwartalnie. Łączne obroty sześciu największych producentów o 21,6% do 3,35 mld dolarów wobec 2,76 mld odnotowanych w II kw. Całkowite dostawy zwiększyły się o 17%.

Pozycję lidera utrzymał Samsung, zyskując 38,5% udziałów w rynku przy sprzedaży równej 1,29 mld dolarów. Na drugim miejscu uplasowała się Toshiba, która sprzedając układy na łączną sumę 1,16 mld dolarów kontrolowała 34,7% rynku. Micron miał 9,4% udziałów w rynku i sprzedaż na poziomie 316 mln dolarów.

Według analiz DRAMexchange, zapotrzebowanie na układy NAND w 2010 r. wzrośnie o 81% w ujęciu pojemnościowym, podczas gdy dostawy zaledwie o 79%. Sytuacja to doprowadzi do odczuwalnych braków na rynku, jako że producenci nie są w stanie zwiększyć poziomu produkcji, aby nadążyć za dynamicznie zmieniającym się popytem.

W związku z poprawą stanu światowej gospodarki, nie tylko zapotrzebowanie na odtwarzacze multimedialne, telefony czy elektronika mobilna będzie wzrastać, ale zwiększy się również zawartość pamięci instalowanej w tych urządzeniach. Niedobory na rynku będą w głównej mierze odczuwalne w drugim półroczu.

Firma

Sprzedaż

Udział w rynku [%]

Samsung

1290

38,5

Toshiba

1160

34,7

Micron

316

9,4

Hynix

291

8,7

Intel

219

6,5

Numonyx

75

2,2

Wyniki czołowych dostawców NAND flash w III kw. wg. DRAMexchange (dane w mln dolarów)

 

World News 24h

sobota, 10 grudnia 2016 14:28

The smart solution business unit under EMS provider Qisda on December 8 signed an MoU with Intel Taiwan for cooperation to promote technology, product development and marketing related to IoT, with a focus on smart solutions for retail, energy, education, medical care, manufacturing and enterprise applications, according to the business unit.

więcej na: digitimes.com

Produkty