wersja mobilna
Online: 621 Czwartek, 2017.03.23

Biznes

Wzrasta sprzedaż LED do podświetlania dużych wyświetlaczy

czwartek, 14 stycznia 2010 12:17

Diody LED będą główną technologią podświetlania dużych wyświetlaczy TFT LCD do 2011 r., jak donosi analityków DisplaySearch. Według przedstawionego raportu, udziały tych elementów w rynku wzrosną do 56%, podczas gdy coraz rzadziej stosowane będą systemy podświetlenia lampami fluoroscencyjnymi. W dłuższej perspektywie, penetracja technologii LED na rynku monitorów komputerowych, notebooków i telewizorów wzrośnie do 78% w 2015 r.

Gwałtowny wzrost zainteresowania podświetlaniem dużych paneli LCD diodami LED był już obserwowalny w 2009 r. Penetracja tego rynku wzrosła do 27,8% z zaledwie 6,7% rok wcześniej. Dzięki staraniom producentów telewizorów do promocji diod LED jako źródła światła w monitorach LCD, udział ten będzie stale wzrastał. W 2010 r. osiągnie poziom 44,3%.

Stanie się to kosztem lamp fluorescencyjnych, których udziały w rynku zmaleją z 93,3% w 2008 r. do 55,7% w bieżącym (2010 r. – dla korekty). Jako zalety diod wymienia się niższe zużycie prądu, mniejsze wymiary, lepsze parametry pracy oraz szeroką gamę elementów dostępnych na rynku. Mimo że jest to rozwiązanie kosztowniejsze niż lampy CCFL i EEFL, ceny LED stale maleją. Oznacza to również dodatkową presję wobec konkurencyjnych technologii, jak OLED czy PDP.

 

 

2006

2007

2008

2009

2010

2011

2012

2013

2014

2015

CCFL/EEFL [%]

99

99

93,3

72,2

55,7

43,6

35,8

29,8

26,1

21,7

LED [%]

1

1

6,7

27,8

44,3

56,4

64,2

70,2

73,9

78,3

 

World News 24h

środa, 22 marca 2017 20:08

Nokia and Facebook are setting speed records under the sea. The two companies revealed the results of multiple field trials of their 5,500-kilometer submarine cable between New York and Ireland, saying that the cable used new probabilistic constellation shaping from Nokia Bell Labs and shaped 64-QAM, setting a spectral efficiency record of 7.46 b/s/Hz and boosting the system’s capacity by nearly 2.5 times.

więcej na: www.adweek.com