wersja mobilna
Online: 791 Niedziela, 2016.12.11

Biznes

Mniejszy popyt na panele fotowoltaiczne w 2009 r.

środa, 20 stycznia 2010 10:44

Według analizy sporządzonej przez DisplaySearch, 2009 r. dla rynku paneli słonecznych skończy się ze spadkiem zapotrzebowania o 14% do niewiele ponad 5,1 tys. MW. Zapotrzebowanie na te elementy ucierpiało przede wszystkim z powodu zmian, jakie wprowadzono w Hiszpanii odnośnie sposobu wspierania tego typu źródeł energii przez państwo, jak i ogólnej sytuacji gospodarczej.

 

Według analityków, świadczy to, jak bardzo branża jest nadal zależna od pomocy publicznej. Nadmiarowa produkcja sprawiła, że średnie ceny paneli spadły o ponad 25%. Szacuje się, że całkowita pojemność wyprodukowanych w 2009 r. ogniw przewyższyła o 60% zapotrzebowanie. Najgorsza sytuacja miała miejsce w pierwszych miesiącach roku, podczas gdy już w drugim półroczu większość producentów uzyskała rentowność.

Poprawiająca się koniunktura sprawiła, że wzrósł poziom wykorzystania fabryk a producenci kontynuują inwestycję w badania i rozwój. Obniżka cen, w połączeniu z większą dywersyfikacją odbiorców i wzrostem państwowej pomocy w niektórych regionach sprawi, że w najbliższych latach sprzedaż fotowoltaiki będzie znów wzrastać. Trend ten utrzyma się także w 2010 r., który zakończy się ostatecznie wzrostem o 38%.

Całkowita pojemność wytworzonych ogniw w 2009 r. wzrosła do ponad 17 GW, po czym tempo zmian ulegnie zmniejszeni w kolejnych dwóch latach. Ponieważ na rynku nadal panuje stan przesycenia, duża część firm odkłada w czasie uruchamianie nowych linii produkcyjnych oraz zamyka starsze.

Takie kroki podjęło Q-Cells, zamykając swoje pierwsze cztery fabryki w Niemczech, o wydajności znacznie niższej niż nowsze zakłady firmy. Inne firmy z kolei, jak np. japońskie Showa Shell Solar i Sharp, w odpowiedzi na optymistyczne prognozy długoterminowe, zapowiedziały budowę nowych fabryk lub rozbudowę obecnie działających linii.

 

World News 24h

niedziela, 11 grudnia 2016 10:09

Rumors for Samsung’s upcoming flagship, the Galaxy S8, which could make or further break the company’s rather tarnished brand image have already started pouring in. And the trend started by Apple with the iPhone lineup - removal of the 3.5mm headphone jack - earlier this year, is now expected to be picked up and driven further by the Korean giant.

więcej na: technews.co

Produkty