wersja mobilna
Online: 1141 Poniedziałek, 2017.11.20

Biznes

Automaticon – drugi dzień - relacja

czwartek, 25 marca 2010 08:25

Drugi dzień Automaticonu, to niewątpliwie czas spotkań i spokojnej pracy nad biznesem, uczestnictwa w seminariach. Zaznaczyć trzeba na targach nie jest tak ciasno jak w ubiegłych dwóch latach, kiedy w godzinach targowego szczytu, między 12 a 14, czasem nie można było przejść między stoiskami.

Utrudniało to zdecydowanie organizację prezentacji, losowań oraz nie sprzyjało widowiskowym demonstracjom działania układów automatyki. Większy luz wynika zapewne po prostu z większej przestrzeni dostępnej w halach targowych oraz tego, że na skutek kryzysowych przetasowań w stoiskach, są one rozłożone bardziej równomiernie.

Niemniej dla stałych bywalców targów, którzy przyzwyczaili się już do ścisku, zmiana ta czasem sprawia wrażenie, że odwiedzających jest mniej. Szczególnie widać to po godzinie 15, kiedy hale opuszcza młodzież szkolna oraz ci, co wpadli tylko na krótką jednodniową delegację.

Drugi dzień targowy okazał się być dla większości wystawców satysfakcjonujący – frekwencja odwiedzających do godziny 15 była bardzo dobra

 

Zalążek forum?

Leszek Czabak z LC Elektronik prowadzi seminarium poświęcone klastrowi technologicznemu ClusterTECH

Pusta przestrzeń w holu wejściowym została zagospodarowana na ławki barowe, będące przedłużeniem części gastronomicznej Expo XXI. Położone to w centrum obiektu miejsce praktycznie przez cały czas zajęte i wydaje się, że tworzy coś w rodzaju forum, znanego np. z wielu niemieckich imprez targowych.

Jest to chyba dowód, że społeczność branży wykracza już poza naturalne relacje między wystawcami i gośćmi targów rozbudowując się o kontakty pomiędzy odwiedzającymi, którzy potrzebują miejsca gdzie mogą porozmawiać, przejrzeć materiały oraz oczywiście odpocząć.

Drugiego dnia targów firma National Instruments świętowała dziesięciolecie obecności w Polsce

 

Nowa hala

W nowej hali Expo XXI ma swoje ekspozycje wiele firm elektronicznych (m.in. PBT, Renex, SE Spezial, WG Electronics i dlatego w mniejszym stopniu jest to miejsce charakterystyczne dla automatyki. Niemniej firmy, które przeniosły się z „starych” hal do „nowej” skarżą się, że odwiedza ich mniej gości, wskazując na słabe oznakowanie tunelowego przejścia między halami i brak informacji w holu.

Być może powodem mniejszego zainteresowania jest też sama istota elektroniki, która trzeba uczciwie przyznać nie jest tak widowiskowa jak automatyka, przyciąga wąsko specjalizowanych fachowców, z innych kręgów techniki.

Wieczorem pierwszego dnia odbyło się, niezależnie od samych targów Automaticon, spotkanie poświęcone monachijskim targom Automatica

 

Koniunktura

Targi to także okazja do posłuchania opinii na temat aktualnej koniunktury na rynku. W trakcie dziesiątek rozmów z wystawcami w zasadzie nikt nie narzeka na aktualną sytuację w biznesie. Wystawcy cieszą się, że trudny 2009 rok już mamy za sobą, bo dla większości firm wraz z początkiem 2010 przyszło ożywienie.

Niemniej nie przekłada się to jeszcze na większą otwartość działań, chęć do inwestycji lub działań promocyjnych. Firmy boją się prawdopodobnie, że ożywienie może być nietrwałe, oszczędzają i niechętnie wydają pieniądze, ale także optymistycznie patrzą w przyszłość.

 

World News 24h

poniedziałek, 20 listopada 2017 12:04

Toyota Motor Corp. will introduce electric vehicles in China and India from 2020 as it accelerates a push into battery-powered autos amid rapidly tightening environmental regulations. Japan’s biggest automaker will design its own EV for the Chinese market, and is also considering selling EVs developed by its local partners under its marque, the company’s head of China operations, Hiroji Onishi, said at a briefing at the Guangzhou auto show on Friday. Toyota signed an agreement with Suzuki Motor Corp. the same day for it to receive EVs from its smaller peer for the Indian market, according to a press release. Suzuki doesn’t currently sell an EV. Selling electric vehicles will mark the return of Toyota into the battery-powered market after halting production of the RAV4 EV in 2014.

więcej na: www.bloomberg.com