wersja mobilna
Online: 936 Sobota, 2018.06.23

Biznes

Qualcomm otwiera w Wiedniu centrum badań nad rzeczywistością rozszerzoną

środa, 19 maja 2010 07:10

Qualcomm - producent półprzewodników typu fabless, otworzył w Wiedniu centrum projektowania i rozwoju rzeczywistości rozszerzonej (augmented reality) i technologii pokrewnych, Qualcomm Austra Research Center.

Określenie rzeczywistość rozszerzona oznacza, że bezpośredni lub pośredni widok świata zostaje rozszerzony o elementy wytworzone komputerowo, takie jak tekst opisowy lub dodatkowe informacje graficzne, na przykład z łączem do Internetu. Przykładowo, na obraz z kamery nałożona jest grafika 3D generowana w czasie rzeczywistym.

Nowe centrum badawcze w Wiedniu korzysta z własności intelektualnej przejętej niedawno przez Qualcomma wiedeńskiej firmy Imagination Computer Services, rozwijającej technologie obrazu generowanego komputerowo i rzeczywistości rozszerzonej do zastosowania w urządzeniach mobilnych. Imagination założyli naukowcy z Politechniki Wiedeńskiej w 1998 r.

Jedną z technologii, nad którą pracuje Qualcomm, jest właśnie rozszerzanie możliwości urządzeń mobilnych z szerokopasmowym dostępem do Internetu, procesorami graficznymi, nawigacją, kamerami etc. Technologia urządzeń mobilnych rozwijana w tym kierunku ma, zdaniem Qualcomma, pomóc ich użytkownikom w poruszaniu się w obu światach, realnym oraz cyfrowym.

 

World News 24h

sobota, 23 czerwca 2018 11:59

China's AI sector has witnessed a new round of fundraising campaigns, with a flurry of investment deals completed over the past few weeks to make AI unicorns there stronger, according to industry sources. The latest funding deal, completed on June 20, was closed by AI chipmaker Cambricon Technologies. In its series B funding round, the company raised millions of US dollars from investors including state-backed venture capital funds such as China State-Owned Capital Venture Investment Fund, SDIC Venture Capital and China Reform Fund, as well as companies like Alibaba Group, Lenovo and Incubator Group.

więcej na: www.digitimes.com