wersja mobilna
Online: 524 Niedziela, 2017.11.19

Biznes

Zła passa Microsoftu - największy spadek cen akcji od 13 lat

czwartek, 25 lipca 2013 07:52

Po ogłoszeniu zaskakująco słabych kwartalnych wyników finansowych następnego dnia akcje Microsoftu straciły 12% wartości. To największy spadek kursu od roku 2000. W ciągu jednego dnia wartość rynkowa firmy zmalała o około 36 miliardów dolarów. Przychody firmy ucierpiały z powodu znacznie niższego niż oczekiwany popytu na najnowszy system Windows oraz małej sprzedaży tabletu Surface. Nie pomogło nawet obniżenie cen tabletu o 30%.

Słabe wyniki ponownie wywołały wątpliwości co do przedstawionego w ubiegłym tygodniu planu prezesa Steve’a Ballmera dotyczącego skoncentrowania się na urządzeniach i usługach. To właśnie w obszarze urządzeń Microsoft dokonał odpisu aktualizacyjnego w kwocie 900 milionów dolarów z powodu niesprzedanych tabletów Surface.

Według analityków Janney Capital Markets odpis aktualizacyjny był przyznaniem przez Microsoft, że pierwsza próba firmy na rynku tabletów nie była sukcesem. Wprowadzone w ubiegłym roku tablety Surface miały rywalizować z iPadami firmy Apple. Z szacunków firmy IDC wynika, że przez pierwsze dwa kwartały rynkowej obecności Surface sprzedano 1,8 mln sztuk, czyli znacznie mniej niż zakładano. Choć tablet miał konkurować z flagowymi produktami Apple, to aktualnie może rywalizować tylko z niszowymi markami chińskimi, których oferta jest jednocześnie znacznie tańsza.

Podobnie nowy system operacyjny Windows nie był takim hitem, jak spodziewał się Microsoft. Ogłaszając kwartalne wyniki firma podała, że spodziewany dochód ze sprzedaży systemu nadal będzie malał z powodu słabego rynku komputerów osobistych. Jedynym urządzeniem Microsoftu, które znalazło uznanie klientów jest Xbox, którego nowa wersja ma się ukazać jeszcze w 2013 r.

źródło: biznes.onet.pl, ekonomia.rp.pl

 

World News 24h

niedziela, 19 listopada 2017 11:59

U.S. regulators approved the use of new technology that will improve picture quality on mobile phones, tablets and television, but also raises significant privacy concerns by giving advertisers dramatically more data about viewing habits. The U.S. Federal Communications Commission voted 3-2 to allow broadcasters to voluntarily use the new technology, dubbed ATSC 3.0, which would allow for more precise geolocating of television signals, ultra-high definition picture quality and more interactive programming, like new educational content for children and multiple angles of live sporting events. The system uses precision broadcasting and targets emergency or weather alerts on a street-by-street basis.

więcej na: www.reuters.com