wersja mobilna
Online: 361 Sobota, 2018.01.20

Biznes

Wolumen - to już koniec?

wtorek, 04 lutego 2014 07:47

Przez wiele lat targowisko Wolumen w Warszawie było mekką wszystkich elektroników poszukujących podzespołów i materiałów elektronicznych. Było to też miejsce, gdzie biznes zaczynało wiele znanych dzisiaj firm, takich jak Indel, Piekarz, Semicon, Maszczyk, Lechpol i wiele innych. Targowisko prosperowało świetnie w latach 80. ubiegłego wieku, potem wraz z przemianami gospodarczymi jego rola zaczęła stopniowo maleć.

Znaczenie organizowanego wczesnym porankiem w niedzielę handlu malało wraz z tym jak na mapie Polski pojawiały się kolejne firmy dystrybucyjne, pracujące przez cały tydzień we własnych siedzibach. Niemniej przez ostatnie 10 lat na terenie Wolumenu funkcjonowało kilka pawilonów stacjonarnych, w których prowadzono sprzedaż komponentów. W dobie rozproszonego handlu, kilka tradycyjnych sklepów miało swoją klientelę, która korzystała z możliwości kupienia czegoś bez czekania na przesyłkę, w tym także gości zza wschodniej granicy.

Niemniej wydaje się, że dni sprzedaży pawilonowej są policzone. Kilka miesięcy temu swoją hurtownię transformatorów na Wolumenie zamknął Indel, z początkiem roku sklep w pawilonie 70A zlikwidował także Semicon. Powodem są oczywiście podwyżki czynszów, ale co ważniejsze konieczność poniesienia dużych nakładów na budowę nowych pawilonów handlowych, co łączy się z generalną przebudową bazaru Wolumen. Po odejściu Indela i Semiconu w pawilonach na Wolumenie zostało jeszcze kilka niewielkich firm handlowych, ale nie wydaje się, aby miały one wystarczający potencjał do długiego podtrzymania legendy przy życiu.

 

World News 24h

sobota, 20 stycznia 2018 07:55

Demand for liquid crystal display panels from South Korean and Chinese TV makers was strong in the fourth quarter of 2017, but implementation of their panel purchasing strategies for the first quarter of 2018 may result in a correction as demand expectations change. While some TV brands are expected to maintain their panel purchasing plans, others are forecast to reduce demand in the first quarter as it is a traditionally slow season and some demand was pulled into the last quarter, according to IHS Markit. According to IHS Markit, South Korean TV makers are expected to reduce LCD panel purchasing volumes by 3 percent in the first quarter of 2018 compared to the previous quarter, or to increase by 1 percent compared to the same period last year.

więcej na: news.ihsmarkit.com