wersja mobilna
Online: 520 Niedziela, 2017.11.19

Biznes

Apator prognozuje obroty powyżej 1,5 mld zł w 2019 r.

poniedziałek, 31 marca 2014 10:28

Toruński producent liczników przedstawił wyniki finansowe za miniony rok i nową strategię do 2019 r. W 2013 r. przychody Apatora nieznacznie wzrosły - o niecałe 2% w skali roku, do 679,1 mln zł. W tym samym czasie zysk stopniał jednak aż o 28% i sięgnął 68,97 mln zł. Zarząd toruńskiej spółki deklaruje wypłatę dywidendy z zysku za ubiegły rok w wysokości co najmniej 0,6 zł na akcję.

Przy ustaleniu poziomu wypłaty zostały wzięte pod uwagę wysokie wydatki inwestycyjne związane z planowanym przejęciem za około 90 mln zł. firmy Elkomtech - dostawcy rozwiązań informatycznych i urządzeń telemechanicznych. Ostateczna decyzja w sprawie zakupu zostanie podjęta na zwyczajnym walnym zgromadzeniu akcjonariuszy 16 czerwca.

Nowa strategia Apatora na lata 2014-2019 zakłada osiągnięcie wiodącej pozycji jako dostawcy systemów i urządzeń pomiarowo - odczytowych dla wszystkich rodzajów mediów, ze szczególnym uwzględnieniem sektora dystrybucji energii elektrycznej. W Polsce chce rozwijać się w obszarze systemów teleinformatycznych oraz współpracujących z nimi urządzeń umożliwiających zdalne monitorowanie, sterowanie i odczyt. Natomiast na pozostałych rynkach kluczowy będzie rozwój w obszarze urządzeń inteligentnych i współpraca z partnerami w zakresie integracji systemów.

Cele finansowe spółki to m.in. osiągnięcie do 2019 r. docelowego poziomu przychodów powyżej 1,5 mld zł, wypracowanie ponad 60% przychodów z rynków zagranicznych oraz 50% EBITDA z sektora dystrybucji energii elektrycznej. Apator nie wyklucza ewentualnych kolejnych akwizycji. Apator szacuje, że w 2014 r. wypracuje 730-760 mln zł przychodów i 75-78 mln zł zysku. Prognoza zakłada przejęcie Elkomtechu i konsolidację tej spółki od II kw. oraz wykup 30% udziałów w zależnym Rectorze za 17,9 mln zł.

źródło: Parkiet

 

World News 24h

niedziela, 19 listopada 2017 11:59

U.S. regulators approved the use of new technology that will improve picture quality on mobile phones, tablets and television, but also raises significant privacy concerns by giving advertisers dramatically more data about viewing habits. The U.S. Federal Communications Commission voted 3-2 to allow broadcasters to voluntarily use the new technology, dubbed ATSC 3.0, which would allow for more precise geolocating of television signals, ultra-high definition picture quality and more interactive programming, like new educational content for children and multiple angles of live sporting events. The system uses precision broadcasting and targets emergency or weather alerts on a street-by-street basis.

więcej na: www.reuters.com