wersja mobilna
Online: 397 Wtorek, 2018.06.19

Biznes

Lumel będzie dostawcą firmy Pratt & Whitney

wtorek, 12 kwietnia 2016 07:53

Jak poinformowała firma Lumel, 2 kwietnia w siedzibie spółki podpisane zostało istotne porozumienie, które zatwierdza realizację dostaw produktów dla firmy Pratt & Whitney Rzeszów (dawny WZL Rzeszów) oraz harmonogram dostosowania obowiązujących w firmie procedur jakości ISO 9000 do wymagań certyfikatu AQAP, czyli przepisów NATO obejmujących dostawców sił zbrojnych. Wymagania te precyzują sposób prowadzenia i nadzorowania produkcji dla sektora zbrojeniowego.

- To następny ważny krok dla Lumelu, który otwiera przed nami nowe rynki. Dostawy dla polskiego wojska to duża satysfakcja, ale i olbrzymia odpowiedzialność, dlatego cieszymy się z zaufania, którym obdarzyli nas nasi wojskowi partnerzy. Choć współpraca z wojskiem w zakresie dostaw urządzeń do pomiaru temperatury silnika ma już kilkunastoletnią historię, to obecne porozumienie da nam jeszcze więcej możliwości. Jednak jesteśmy na to przygotowani! - powiedział Dinesh Musalekar, prezes Lumel S.A.

Aktualnie w spółce Lumel trwają również prace nad uzyskaniem certyfikatu ISO/TS 16949, który umożliwi dostawy urządzeń elektronicznych dla branży motoryzacyjnej. Taki certyfikat ma już zakład produkcji odlewów Lumel Alucast, a klienci z branży motoryzacyjnej generują ponad 50% jego przychodów.

Pratt & Whitney to amerykański producent silników do samolotów cywilnych i wojskowych. Firma wytwarza również silniki rakietowe. W Polsce posiada oddziały w Kaliszu, Rzeszowie oraz Niepołomicach. Wraz z General Electric i Rolls-Roycem należy do tzw. "wielkiej trójki" producentów silników lotniczych.

źródło: Lumel

 

World News 24h

poniedziałek, 18 czerwca 2018 20:00

Google will invest $550 million in Chinese e-commerce powerhouse JD.com, part of the U.S. internet giant’s efforts to expand its presence in fast-growing Asian markets and battle rivals including Amazon.com. The two companies described the investment as one piece of a broader partnership that will include the promotion of JD.com products on Google’s shopping service. This could help JD.com expand beyond its base in China and Southeast Asia and establish a meaningful presence in U.S. and European markets. Company officials said the agreement initially would not involve any major new Google initiatives in China, where the company’s main services are blocked over its refusal to censor search results in line with local laws.

więcej na: www.reuters.com