wersja mobilna
Online: 517 Wtorek, 2018.06.19

Biznes

Amazon kupuje za 1 miliard dolarów start-up Ring - specjalistę z zakresu home security

środa, 28 lutego 2018 12:10

Amazon zdecydował się kupić producenta wideodomofonów - firmę Ring - w której analitycy widzą rosnący potencjał w zakresie dostarczania rozwiązań typu home security. Według źródeł agencji Reuters wartość transakcji przejęcia start-upu Ring przekracza 1 miliard dolarów. Amazon odmówił jednak ujawnienia jej warunków.

Zakup firmy Ring ma być jednym z najdroższych przejęć Amazona, po ubiegłorocznym wchłonięciu Whole Foods Market za 13,7 mld dolarów. Pod koniec zeszłego roku Amazon kupił też producenta domowych kamer bezpieczeństwa Blink za około 90 mln dolarów.

Największy na świecie sprzedawca internetowy uważa, że ​​sprzedaż gadżetów podłączonych do Internetu, poczynając od czytników Kindle po nową wersję Cloud Cam, spowoduje wzrost liczby zakupów dokonywanych poprzez witrynę Amazon.com. Ring oferuje urządzenia zabezpieczające, które mogą dobrze współpracować z Amazon Key, systemem inteligentnego zamka i kamer, który umożliwia personelowi dostawczemu wstawianie dostarczanych paczek do domu w celu uniknięcia kradzieży, lub - w przypadku świeżej żywności - w celu uniknięcia zepsucia.

Obecnie urządzenia Ring mogą łączyć się z asystentem głosowym Amazona - Alexą. Użytkownicy urządzenia Echo Show firmy Amazon mogą powiedzieć: "Alexa, pokaż moje główne drzwi", aby otrzymywać na żywo informacje o aktywności wokół ich domu za pośrednictwem kamer Ring. Zdaniem analityków Wedbush Securities transakcja stwarza potencjał na znacznie więcej funkcjonalności i może zrewolucjonizować podejście do bezpieczeństwa w domu.

źródło: Reuters

 

World News 24h

poniedziałek, 18 czerwca 2018 20:00

Google will invest $550 million in Chinese e-commerce powerhouse JD.com, part of the U.S. internet giant’s efforts to expand its presence in fast-growing Asian markets and battle rivals including Amazon.com. The two companies described the investment as one piece of a broader partnership that will include the promotion of JD.com products on Google’s shopping service. This could help JD.com expand beyond its base in China and Southeast Asia and establish a meaningful presence in U.S. and European markets. Company officials said the agreement initially would not involve any major new Google initiatives in China, where the company’s main services are blocked over its refusal to censor search results in line with local laws.

więcej na: www.reuters.com