wersja mobilna
Online: 404 Środa, 2018.04.25

Biznes

LG Display liczy na poprawę koniunktury w II kw.

środa, 22 kwietnia 2009 01:00

W związku z osłabieniem na rynku LCD, LG Display odnotowało drugi z rzędu kwartał zakończony na minusie. Według przedstawicieli firmy, w najbliższych miesiącach powinna jednak nastąpić poprawa koniunktury i zwiększenia zarówno średnich cen jak i wolumenu dostaw. W I kw. odnotowano spadek cen paneli o 13%, natomiast w bieżącym oczekuje się znaczącej poprawy. Pod względem dostaw, prognozuje się wzrost powyżej 20%. Zwiększyło się także wykorzystanie mocy produkcyjnych fabryk należących do LG Display, z 80% w poprzednim kwartale do 93%.

Ogółem, I kw. zakończył się dla południowo koreańskiego producenta stratą operacyjną na poziomie 412 mld jenów (310,7 mln dolarów), natomiast netto na poziomie 255 mld jenów, przy sprzedaży równej 3,67 tryliona jenów. Według części analityków, LG Display zacznie przynosić zyski w III kw., napędzana wzrostem popytu na telewizory oraz dobrą koniunkturą głównych odbiorców, jak LG Electronics czy producenci telewizorów z Chin.

Niemniej jednak, wielu z nich podkreśla, że może ona liczyć co najwyżej na łagodne polepszenie zysków i niewielki wzrost cen. Branża LCD ucierpiała na spadku cen ekranów wykorzystywanych w telewizorach oraz monitorach komputerowych, co zmusiło większość producentów do zmniejszania produkcji w drugiej połowie 2008 r. Mimo że wprowadzone obniżki doprowadziły do poprawy popytu na te urządzenia, wielu analityków przypomina o trwającej nadpodaży na rynku. Wysokie zapotrzebowanie ze strony chińskich konsumentów powinno się utrzymać, jednak w pozostałych regionach wzrost może być niższy niż się tego oczekuje.

 

World News 24h

środa, 25 kwietnia 2018 08:00

SEMI announced that in 2017 the global semiconductor materials market grew 9.6 percent while worldwide semiconductor revenues increased 21.6 percent from the prior year. According to the SEMI Materials Market Data Subscription, total wafer fabrication materials and packaging materials totaled $27.8 billion and $19.1 billion, respectively, in 2017. In 2016, the wafer fabrication materials and packaging materials markets logged revenues of $24.7 billion and $18.2 billion, respectively, for 12.7 percent and 5.4 percent year-over-year increases. For the eighth consecutive year, Taiwan, at $10.3 billion, was the largest consumer of semiconductor materials due to its large foundry and advanced packaging base. China solidified its hold on the second spot, followed by South Korea and Japan.

więcej na: www.semi.org