wersja mobilna
Online: 1107 Poniedziałek, 2017.11.20

Biznes

LG Display zwiększa zyski o 90%

sobota, 24 października 2009 10:30

LG Display uzyskało zysk netto równy 559 mld jenów (484 mln dolarów) w kwartale zakończonym 30 sierpnia. W analogicznym okresie rok wcześniej, wynik firmy wyniósł 295 mld jenów. Według przedstawicieli firmy, poprawa na poziomie 90% jest wynikiem zwiększonego popytu, jak i redukcji kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa. Całkowita sprzedaż wzrosła o 55% do 5,974 bilionów jenów w ujęciu rok do roku. Analitycy przedstawiają mieszane prognozy dla branży producentów telewizorów LCD.

Wzrost dostaw w II kw. i duże prawdopodobieństwo utrzymania się tego trendu w dalszej części roku skłonił DisplaySearch do podniesienia prognoz na rok bieżący. Dostawy wzrosną o 24% do 130 mln sztuk, o 3 mln więcej niż się tego wcześniej spodziewano. Jeśli jednak brać pod uwagę wszystkie inne technologie telewizorów, jak przede wszystkim CRT, to całkowite dostawy zmaleją o 5%. Wcześniej prognozy firmy mówiły o 3 procentowym spadku. Sprzedaży ekranów kineskopowych jest mniejsza niż tego się spodziewano i nawet wzrastający popyt na LCD nie jest w stanie tego zbilansować.

Nie bez znaczenia są także zmienne zachowania konsumentów. Mimo kryzysu, nadal chcą oni kupować telewizory z wyświetlaczem LCD, jednak decydują się częściej na modele z niższego zakresu cenowego. To właśnie telewizory o przekątnej poniżej 40 cali generują większą część wzrostu dostaw. Dlatego też średnia wielkości ekranu pozostanie w bieżącym roku prawie niezmieniona, podczas gdy w ubiegłym wzrosła o 4%. Poprawa powróci w przyszłym roku, jednak na o wiele niższym poziomie niż dotychczas. Sytuacja ta odbije się również na średnich cenach telewizorów, które w bieżącym roku spadną o 22% w skali rocznej.

 

World News 24h

poniedziałek, 20 listopada 2017 12:04

Toyota Motor Corp. will introduce electric vehicles in China and India from 2020 as it accelerates a push into battery-powered autos amid rapidly tightening environmental regulations. Japan’s biggest automaker will design its own EV for the Chinese market, and is also considering selling EVs developed by its local partners under its marque, the company’s head of China operations, Hiroji Onishi, said at a briefing at the Guangzhou auto show on Friday. Toyota signed an agreement with Suzuki Motor Corp. the same day for it to receive EVs from its smaller peer for the Indian market, according to a press release. Suzuki doesn’t currently sell an EV. Selling electric vehicles will mark the return of Toyota into the battery-powered market after halting production of the RAV4 EV in 2014.

więcej na: www.bloomberg.com